En we zijn alweer op de helft! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Karen Joppen - WaarBenJij.nu En we zijn alweer op de helft! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

En we zijn alweer op de helft!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

22 Oktober 2008 | Laos, Vientiane

Sabaidee!!

En daar zijn we weer. Vandaag precies op de helft van ons grote avontuur, wat gaat de tijd toch snel! Terugkijkend op al een super leuke tijd en we hebben nog zoveel moois in het vooruitzicht! We gaan het beleven!

Afgelopen vrijdag dan echt getubed! (uitleg voor de leken onder ons: je gaat met een grote tractorband over de rivier, waar allemaal barretjes langs de kant zijn waar je wat kunt drinken, relaxen of actief in het water kunt springen)
's ochtends eerst een grot bezocht waar je via de tube in moest. Allemaal water en 50 cm hoog, spannend dus! Kruipen door de modder, klimmen over stenen! Met mooie lampjes op ons voorhoofd hebben we mooi licht gecreeerd, want het was echt pikdonker. Geloof dat ik blij ben dat ik niet zoveel kon zien, daar lopen aardig wat beesten rond!;)
Daarna getubed, erg leuk!! We hebben ons goed gedragen! Met een kabelbaan boven het water op 5 meter hoogte en je dan in het water laten vallen is ook erg leuk kan ik je zeggen! Bij verschillende barretjes aan wal gegaan en even lekker gerelaxed. We zijn er goed vanaf gekomen met enkele schrammetjes en blauwe plekken. Een leuke dag! Foto's volgen nog, hadden zelf geen camera meegenomen, mr de Maleisische jongens bij ons in de groep gaan het via de email sturen, ben benieuwd!
Zaterdag hebben we ons weer van de sportieve kant laten zien! We hebben een fiets gehuurd om naar een andere grot en de blue lagoon te gaan. Bij de verhuurshop nog een groep ontmoet waar me samen mee gegaan zijn. En daar gingen we dan, over een weg met keien zo groot als tennisballen! Haha! Hobbeldebobbel! Maar je doet t ergens voor he, een super mooi blauw meertje! Echt zon blauw water heb ik nog nooit gezien. Maar even een duik genomen tussen de vissen! Heerlijke afkoeling. De grot hebben we niet meer gezocht, die was boven op de berg! 's Avonds onze laatste portie Friends voorlopig, en jahoor zijn tot de eenerlaatste aflevering gekomen!
Zondag met de bus verder naar Vientiane, eerst nog even lekker ontbeten met de Engelse jongens en Til & Maria en afscheid genomen. De busreis was prima te doen, 5 uurtjes en we waren er. Vientiane...onze eerste indruk is niet super. Niet zoveel sfeer en erg vies. Maar ook hier houden we het wel een aantal dagen vol;)
Maandag hebben we verschillende toeristische dingen bezocht. Echt waar, het is net klein Parijs met de Champs Elysees van het Oosten en de Arc De Triomphe hier wordt het de Patuxai genoemd)! Erg leuk! Heerlijk gegeten in een Frans tentje.
De shoppingmall bezocht en wat rondgehangen.
Gister hebben we Pha That Luang bezocht een grote gouden Stuppa, erg mooi!! Ook ons busticket voor de nachtbus vnvnd is geregeld! Op naar Zuid-Laos. Natuurlijk ook nog even genoten van een heerlijke traditionele Lao Massage! Wat ga ik dat missen als ik thuis ben;) Ik ben benieuwd, veel reizigers gaan vanuit hier vliegend naar omringende landen. Verwacht dan ook dat het zuiden was rustiger en minder toeristisch is, maar we zullen het zien! Hebben dr iig erg veel zin in!

Over 2 maanden ben ik alweer thuis, dus ik ga dr nog even super van genieten hier!!

Kus van Jopje uit Laos!

• 22 Oktober 2008 - 08:25

Mam En Gertie:

wij zijn de eerste!!
    net gerend met gertie en even kijken naar de side.
    zier er weer mooi uit en ook de foto's. willen ook wel afkoelen in de blue lagoon....!!! tickets kun je opsturen..
    tot dan.. groetjes gertie en mam

• 22 Oktober 2008 - 08:27

Wilma:

hoi Karen

weer vanalles meegemaakt zo te lezen. geniet er nog van. groetjes

• 22 Oktober 2008 - 08:28

Mam En Gertie:

wij zijn de eerste!!
    net gerend met gertie en even kijken naar de side.
    tot dan.. groetjes gertie en mam

• 22 Oktober 2008 - 08:52

Bjorn:

Karennn!

Antwoord op mn vraag is duidelijk, het Tuben was dus tof! Ik denk dat ik t aardig begaaid zou hebben in zo'n band, mss ook maar goed dat wij het niet hebben kunnen doen! Verder ziet t er allemaal weer top uit Jopje...raar gevoel zeker dat je al op de helft zit?
    Tot de volgende knoop!!

Kusje!

• 22 Oktober 2008 - 09:02

Anke:

Haaaa doe!

Whaa, de helft alweer, gaat echt té snel voorbij! Wat leuk dat tuben, lijkt me erg ruig... Leuke foto's ook! Trouwens kun je niet zo'n massage man/vrouw meenemen naar hier, lijkt me ook erg relaxed ;)

Dikke knoevel Anke xx

• 22 Oktober 2008 - 09:22

Susanne:

Goeijemorge! (veur mich dan he)

Asse truuk kums mosse dich nog un sport goan zeuke, zoe actief ziet geej bezig ;) Haha, dan kriegse aafkickverschiensele. Maar miss kinse wel un tube-vaartje opzette in de Cockerse, haha! Ik zeen wel desse dich amuseers. Alweer op de helft, wat vluug de tied. Geniet der nog van en tot mails! Kus

• 22 Oktober 2008 - 10:14

Rianne:

heey zusje,
    t ziet er allemaal super uit! en idd ticket is welkm haha ,
    Ik heb je ook nog gemaild? vndaag nog bij yvon geweest en loïs en Vince. WEer gezellig:)
    tot mails.
    liefs

• 22 Oktober 2008 - 10:23

Roos:

Heel leuk verhaal weer, maar mocht jij in korte broek bij die budha. Dat verwondert me.
    De foto's zijn erg leuk.
    Nog heel veel plezier en groeten vanuit Velden.

• 22 Oktober 2008 - 16:29

Mo:

Nou ge ziet iig goad actief bezig en de fotos zien weer kei mooi! Poh en noo al oppe helft..geijt te snel! Dien kaartje heb ik ontvangen, superleuk!! =D! Dieke kuss vanoet Breda!

• 22 Oktober 2008 - 18:02

Pap:

Hallo Karen

Wat een mooie berichten van jouw en trouwens mooie foto's.Je beleeft nog eens wat en geniet er maar lekker van blij dat alles goed gaat.
    Ik moet je van Wil Ebisch de groeten doen en dat je leuke verhalen kunt maken.Haar dochter komt of is al bij jouw in de beurt want die maakt een complte wereld reis.

groetjes van ons allemaal en tot vrijdag aan de telefoon .

• 22 Oktober 2008 - 19:07

Frances:

Joooohoooo.. Zuut dr lekker oet man!!

Avontuurze nog!;)

x x x

• 22 Oktober 2008 - 19:56

Nicky:

hee meisje, super daar.. die phat luang was ook egt wat voor mij geweest haha.. mijn 2e huisje,, vindt je ook niet hihi, maar die massages damn.. je hebt het maar goed daar! de natuurlijk is er ook wel heel erg mooi, had ik eigenlijk niet voorwacht in die landen.. idd nog 2 maandjes.. de tijd vliegt.. nog effe en je bent weer thuis.. geniet er dus nog maar van!! kus nicy

• 23 Oktober 2008 - 16:55

Majo:

bedankt voor je kaartje!!!!! :D :D :D :D net gevonden in mn mooie postbak !!! XXX

• 24 Oktober 2008 - 10:20

Sanne :

Hey Karen!

soow, ziet er allemaal erg mooi uit daar!

leuk om te horen dat je het naar je zin hebt, geniet er nog maar even van!

Kusjee

• 24 Oktober 2008 - 12:27

Wil:

Hallo Karin
    Zal me effe voorstellen. Ben een collega van je vader bij Weir en vroeger bij Reijnen. Volg je verhalen op de voet, ook omdat mijn dochter momenteel in Thailand zit en Laos en Vietnam ook nog gaat verkennen. Zij blijft een jaar weg.
    Ik geniet erg van je verhalen en vooral de mooie foto's. Ga vooral zo door. Heel veel geluk, plezier en mooie tijden nog voor jullie. Groetjes Wil Ebisch

• 24 Oktober 2008 - 13:12

Wies & Jan:

ook voor jou is het alwee cafe halfweg als je die uitdrukking tenminste kent anders moet je die maar aan sanne vragen. fantastisch dat jullie die kans om dit allemaal mee te maken gekregen en gegrepen hebben. geniet er nog maar van zolang het nog duurt en we wachten weer op de volfende update, we volgen jullie op de voet veel groetjes hier uit tilburg en till next time.

• 24 Oktober 2008 - 19:16

Tessa:

He Karen,

Lijkt me heerlijk zo'n relaxed leventje in Laos! Jullie doen echt veel leuk dingen. Geniet ervan!

x Tes

• 25 Oktober 2008 - 13:56

Marcel & Monique:

Heey Nicht!

Wie geht's. Hier alles goed! Verbouwing vlot redelijk, dus ik hoop toch wel in maart klaar te zijn! ;D
    Geniet er lekker van en als je terug bent gaan we samen biertje drinken!

X Marcel & Monique

PS: Nieuwtje uit Maasbree: Nicole bij ons in de groep (van Peter) is zwanger! jaja, de zoveelste baby is op komst bij ons in de groep!

• 29 Oktober 2008 - 08:01

Anne:

Hee!! de helft nog maar? Het lijkt al veel langer! Nou, nog een hele helft te gaan dan! Verdubbel het aantal leuke dingen nog maar eens! Groetjes Anne van de c.straat

• 30 Oktober 2008 - 12:23

San:

Heej Karen,
    um jaloers op te zien dig doa in dea blue lagoon! k ving ut heej tog al fies koad weare!
    en asse auk nog un bietje oplets wiej det ze diej massage doon, dan kense det auk un x beej os doon! haha heerlijk!
    geniet dr nog mar good van doa! en wies euver 2 moand alwer! Groetjes X San!

• 30 Oktober 2008 - 14:27

Jaim:

jopje!
    ik zit nu met imke naar jouw foto' s te kijken, wij zijn vet jaloers!hoe kicken met die watervallen. wij gaan ook eeen keer bij niens bowlen met van die blauwe strepen!hahaha!dan trek je dan je bowlingtshirt aan!heej is al druuge vorts aan de gronk!dus geniet maar lekker vanhet weertje daar!

xx imke en jaim

• 31 Oktober 2008 - 16:52

Rowan:

Ziet er goed uit Kaat. Die stuppa is erg mooi zeg! Dat tuben is wel wat voor in ons back-to-basic weekend. Wij met zn allen in de trektorbeng hahah.

Ben benieuwd wat Cambodja brengt!

KUS