Chillen op Koh Tao en cultureel in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karen Joppen - WaarBenJij.nu Chillen op Koh Tao en cultureel in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

Chillen op Koh Tao en cultureel in Bangkok!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

21 November 2008 | Thailand, Bangkok

Hee hallo!!

Geloof dat t weer tijd wordt voor een verhaaltje, alweer even geleden en ik heb weer een hele hoop meegemaakt.

Zondag 9 november met de nachtbus vertrokken naar Koh Tao om daar ons duikbrevet te gaan halen! Reis ging helemaal prima, totdat we de boot op moesten voor 2h. Wat een hel, het was echt noodweer en bijna iedereen zeeziek. Sanne had er ook last van, ik gelukkig niet. Vraag me niet hoe we die 2 h door zijn gekomen, maar op vaste bodem ging t alweer stukken beter.
Wij zijn ook weer op een eiland en t regent, t kan ook niet anders....Wat een pech! Maar smiddags met goede moed begonnen aan de duikcursus. Een heleboel informatie, maar wel te doen. De volgende dag de eerste les in t zwembad, allerlei oefeningen en t leren ademen onder water! Ging prima en we mochten door naar het echt werk, de zee, naar 12 meter diepte! Oeehhh, toch wel een beetje spannend! Maar als je eenmaal in het water bent is alles vergeten! Wat is die onderwaterwereld mooi, super veel vissen, koraal en vanalles te zien! Super!!
We hadden t goed gedaan volgens Julian onze instructeur ondanks de onrustige zee. Op naar het echte diepe, 18 meter. Ook daar zijn we voor geslaagd en we hebben dan ook ons duikbrevet binnen! Holleeejjj!! Ik kan me helemaal voorstellen dat t verslavend is voor sommige mensen, k kan ook niet wachten om weer te mogen duiken.
Besloten om nog maar 2 dagen extra op t eiland te blijven omdat het nu eindelijk mooi weer is. We moeten toch iets doen om dat bruine kleurtje wat we een beetje hebben in stand te houden;) 2 heerlijke relaxte dagen gehad. Mooi eiland Koh Tao.

Afgelopen zondagavond weer terug in Bangkok gearriveerd. Maandag maar weer een rustdagje genomen en eindelijk de Thaise Massage geprobeerd. Tis net ochtendgymnastiek, hebben dan ook aardig wat afgelachen. In allerlei standen gewurmd waarvan we het bestaan niet afwisten. Maar eerlijk is eerlijk, lekker is het wel.
Dinsdag zijn we naar Kanchanaburi gegaan. The Bridge over the river Quai is daar. Bekend van de tweede wereldoorlog. Leuk om te zien, maar super bijzonder was het niet. Ook een tripje met de trein gemaakt over de Death Railway. Stukje spoorlijn die erg wiebelig, kraakt en schijnbaar gevaarlijk is. Maar we hebben t overleefd :D Ook een bezoekje gebracht aan de Tiger Temple. Dat was echt een ervaring op zich! Super!! Met de tijgers op de foto en ze vasthouden en aaien. Heb zelfs het hoofd van de tijger vastgehouden. Wel een beetje eng, maarja je moet er wat voor over hebben he;) Toch wel stoer;)
Erg leuk en bijzonder dagje dus.
Woensdag weer een tripje geboekt, nu naar de Floating Market en de Rosegarden. Ook erg leuk, hele winkels op het water. Je gaat met een bootje de rivier over en kunt overal aanmeren om iets te kopen. Natuurlijk hanteren wij Nederlanders het principe: 'Kijken, kijken, niet kopen', en heb ik dan ook nx gekocht. Uiteindelijk nog terecht gekomen bij een krokodillenfarm waar we geknuffeld hebben met de olifanten. Erg leuk, bijzondere dieren. We hebben deze week maar omgedoopt tot nationale dierenweek;) De Rosegarden was een typische thaise show, niet heel bijzonder, maar wel oke.
Ook voor de donderdag weer een trip geboekt (jaaa, t cultuur gehalte moet op peil blijven he). Deze keer anar Ayuthaya, de oude hoofdstad van Thailand. Wederom veel tempels, buddha's en oude gebouwen. Leuk om te zien!
Savonds onszelf maar weer getrakteerd op een heerlijke massage:) We raken er echt aan verslaafd!
Vandaag hebben we ons helemaal uitgeleefd in de big shopping mall in Bangkok. Oww owww, hoe krijg ik t straks allemaal in mn backpack?!!? Ik heb geen idee, maar dat is een zorg voor later:) Alle spullen hebben we nu bij onze kleermaker gestald, waar we het 22 december op kunnen halen. Ideaal dus!!
Nu nog even snel een verhaaltje plaatsen, op de spectaculaire foto's moeten jullie nog even wachten, daar heb ik geen tijd meer voor. Morgen staat de taxi mo half7 sochtends op ons te wachten. We gaan namelijk 6 dagen naar Maleisie! Kuala Lumpur en Singapore gaan we even een bezoekje brengen. Vervelend he;)
Daarna weer terug naar Thailand, het noorden nog bezoeken en heerlijk op het strand bivakkeren en dan zit deze super reis dr al weer op!! T gaat echt zo snel. Over 4 weken ben ik alweer bijna thuis. Maar daar ga ik nog maar niet aan denken en nog even super hard genieten!!

Liefs Karen

PS Erg leuk al die berichtjes! Ga zo door, keep up the good work!;)

• 21 November 2008 - 15:08

Heidi:

O ben ik nu dan eindelijk een x de eerste?
    Meis enjoy Kuala Lumpur ook (ik kan eindelijk meepraten :P) want dat is een superstad! Hetzelfde geldt natuurlijk vast en zeker voor Singapore.
    Hou me op de hoogte dat laatste maandje! :D

Liefs en een dikke knuffel,
    Heidi

• 21 November 2008 - 15:22

San:

Heej Karen!
    net op msn kwamen de berichtjes geloof ik niet helemaal aan!
    maja..

inderdaad erg vervelend lijkt mij allemaal..:P haha..hoe durf je!:P neej heel veel plezier die 6 dagen in Maleisie!
    geniet die laatste 4 weken nog maar goed! want hier is het weer heel anders als je over een maandje terug bent!
    Ben benieuwd naar al je fotows! plaats ze maar gauw als je weer tijd heb!!
    heel veel Groetjes!!! XXX Sanne!

• 21 November 2008 - 15:24

Mo:

Nou weer heul wat meijgemaakt zoe te leazen! En maakt dig euver dien kleurtje mer gin zurgen..want beej de Hollanders is elk tintje wat auk nog maar duit dinken aan de zomer als sneeuw voor de zon verdwenen!! We spreake os en veul plezeer in Maleisie!! Dieke kuss!!

• 21 November 2008 - 15:55

Mam:

ja hoor weer een leuk verhaaltje..
    was net wel gezellig om te kletsen via skype.en leuk om jullie te zien.
    gaat nog goed en jullie zien er lekker bruin uit.
    geniet nogvan jullie uitstapje naar maleidie en singapore. let op elkaar en groetjes uit t rooth
    kus mam en pap en rianne
    k

• 21 November 2008 - 16:35

Joost:

Hey Jophje, dat zijn de echte! Windkracht 28 en niet kotsen op een klein K bootje! Super vet van de dierenweek en je padi! Hier alles hopi bon! Geniet er van x Joost

• 21 November 2008 - 16:38

Kim:

hey,

Leuk om te lezen dat jullie het goed hebben daar, veel mooie dingen zien en leuke dingen doen. Het klinkt allemaal geweldig!!! Heel veel plezier in Maleisie en geniet van de laatste paar weekjes daar.
    Groetjes uit het koude en winderige Tilburg,
    Kim

• 21 November 2008 - 16:44

Wies & Jan:

fantastissch weer al die aparte uitstapjes en ook nog ja duikbrevet gehaald proficiat hoor! nu ook nog naar maleisie voor 8 dagen en dan al weer bijna naar huis, geniet nog van het laatste stukje van jullie grote reis want het is voorbij voor je het weet. Veel groeten weer uit Tilburg en tot de volgende ronde.

• 21 November 2008 - 17:42

Mieke:

Hee karen!
    Ook nog een weekje maleisie meepikken! heerlijk! Ben jaloers op je..vooral dat duiken lijkt me echt super!
    Geniet ervan! Tot over een maandje! x

• 21 November 2008 - 18:21

Wilma:

weer een super verhaal Karin. je bent nu dus een echte waterrat.niet ziek geworden, ik zou doodziek zijn. Wat zul je straks al die massages gaan missen!!!!!

geniet nog hé!!
    hier is het belabberd weer.... groetjes

• 21 November 2008 - 18:28

Kelly:

Heey karen!

Klinkt weer super wasse doa allemaol meij maaks. en det duiken liekt mich auk echt sjiek! Geniet dr nog maar good van, want veurse ut wets zitse heej wer in de koaj!
    Vuul plezeer!

Dieke kus!

• 21 November 2008 - 20:32

Mat En Ank:

Hoi Karen,
    natuurlijk van harte gefeliciteerd met het halen van je duikbrevet. Super! Is het misschien een idee om een gedeelte van je kleding alvast op te sturen naar Nederland?? Veel plezier nog!

• 23 November 2008 - 10:59

Nicky:

haaj meis,, oeeh je duibrevet.. lijkt me super die onderwaterwereld! en 'n tijger vastgehoude.. jaloers ben ik!! hoop dat je daar foto's van hebt!! lijkt me een geweldige ervaring, ook met die olifant,, en idd volgens mij kom je met2 backpacks thuis haha, zoveel nieuwe dingetjes. meid geniet nog, de tijd vliegt voorbij! kus nicky

• 23 November 2008 - 16:38

Marjon:

Heej Jopje!

Oh echt te gek allemaal je verhalen, en nog gefeliciteerd met je duikbrevet:D!
    Krijg nu ook beetje de kriebels, al vertrek ik pas in februari dus dan ga ik je gelukkig nog wel ff spotten!
    Wel echt goed dat het allemaal zo goed gaat (op slecht weer na;)) maar ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt!

Take care en geniet er nog heel erg van!!

Dikke kus Boon

• 23 November 2008 - 18:18

Roos:

Super gaaf vooral met die tijger, heb de foto gezien had mam bij zich.
    De floating market heb ik 23 jaar geleden ook bezocht in Bangkok. Erg mooi om te zien.
    Het duiken is niets voor mij, maar ieder zijn vak/hobby.
    Nog heel veel plezier en tot gauw.

Groetjes uit Velden

• 24 November 2008 - 08:13

Gertie:

Hoi Karen
    Leuk om te horen dat je het duiken ook erg fascinerend vindt. Je vergeet onder water echt even alles en hebt geen benul van de tijd.
    Ga nu nog maar even lekker uitrusten voordat je weer in het echte leven zit
    Groetjes Gertie

• 24 November 2008 - 16:04

Loes:

Heej meid! Heel leuk verhaal weer! Wat heb je al een hoop meegemaakt zeg... En wat gaat die tijd toch snel, sjonge jonge. Geniet er nog van, ben benieuwd hoe bruin je bent als je terug komt :D! Hier sneeuwt het en is het erg koud, dus je hoeft Nederland nog niet te missen! Tot snel!
    XxXxX

• 25 November 2008 - 09:08

Susanne:

Jop, gen lange reactie deze kier, check diene mail maar. Erg leuk um ug verhoal weer te leze en we hooije contact ;)
    Kus

• 25 November 2008 - 13:44

Bjorn:

Yo Karen,

Msn verliep niet helemaal soepel vd week volgens mij :) Vet dat je nog ff een paar landen eraan vastplakt, lekkerrr!! Maatje van me is opt moment ook in Kuale Lumpur en reist volgens mij zelfs vandaag naar Krabi! Top dat je je PADI binnen hebt!

Geniet er nog van de laatste weken!!

Kus!

• 27 November 2008 - 18:16

Eefje:

Ha die Karen!
    Nog steeds op trektocht door Thailand en nu Maleisie zie ik! Wat een geweldige avonturen en verhalen! De tijd vliegt inderdaad, maar dat is meestal een goed teken ;)
    Ik krijg bijna de neiging om weer terug te gaan als ik dat allemaal lees...ga zo door!
    Maak er nog een paar toffe weken van!
    Xjes Eefje