Wat vliegt de tijd, alweer in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karen Joppen - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd, alweer in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd, alweer in Thailand!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

09 November 2008 | Thailand, Bangkok

Sawadie!

Na een ruime week indrukwekkend Cambodja is t alweer tijd om naar Thailand te gaan. Pfff...wat gaat de tijd toch snel! Ons laatste land alweer! Lijkt alsof onze reis alweer bijna ten einde is, maar gelukkig hebben we nog 6 mooie weken te gaan!

Na Phnom Penh zijn we vertrokken naar Siem Reap. Bij de bus nog een oude bekende uit Laos tegengekomen waar we toevallig bij in de bus zaten. Altijd gezellig! In Siem Reap zijn we maar 2 dagen gebleven, een dagje de stad bezocht en een dag naar Ankor Wat geweest! Ook een heerlijke voetenmassage gehad van vissen. Het kietelt ontzettend, mr tis zo fijn! Erg grappige ervaring!
Erg indrukwekkend allemaal de tempels! Hety schijnt het grootste te zijn van de hele wereld dus dat is dan toch t bezoeken waard;) Het is een groot park (1,3 bij 1,5 ha) waar de verschillende tempels over verspreid liggen. Elke tempel heeft z'n eigen geschiedenis en charme. dus dat maakt het wel interessant. De grootste tempels daar bezocht. Ankor Wat zelf, Ankor Thom en Bayon en de bekende Tomb Raider tempel waar Angelina Jolie de film heeft opgenomen. Heel gek om in t echt te zien waar dat geweest is. Aan het einde van de dag nog een hoge berg beklommen waar we de zonsondergang hebben gezien. Erg mooi, alleen waren er wat veel wolken! Met super veel mensen op een kluitje kijken naar de zonsondergang. Weer een ervaring rijker!
Na Siem Reap met de bus naar Bangkok, een dag reizen over een erg onverharde weg. Peking Express is er niets bij;) Maar we hadden goed vervoer, dus nx aan de hand:)
Na de grens is het verschil toch wel erg duidelijk, verharde wegen in Thailand, wegmarkeringen en veel meer auto's. Ook rijden ze hier links wat in het begin wel even wennen was!
De eerste dag maar eens eerst Ko San Road verkennen. HET Backpackersdistrict in Bangkok. Wat een mensen, wat een verkopers. Nog nooit eerder gezien zo. Daar hebben we ons mooi een dag vermaakt. Ook weer bij de kleermaker geweest en een mooie jurk, 2 blousen voor onder mn pak en n rok laten maken! Erg mooi gelukt! Zijn vandaag klaar.
Vrijdag habben maar weer eens een cultureel verantwoord dagje gepland. Op naar het Grand Palace, en Wat Pho. Maar eerst opgelicht door de Tuktuks! Jaaa, k weet t iedereen waarschuwt ons ervoor en toch trappen we erin! Hoort bij Bangkok zullen we maar zeggen. Maar wel een leuke dag gehad, De grootste staande Buddha gezien en de grootste liggende Buddha.
Gister hebben we een fietstocht door Bangkok gedaan vanuit een Nederlands bedrijf. Erg leuk! Super smalle straatjes, echt op plekken geweest waar je niet komt als toerist! Zoo mooi! Helaas werd de tocht te hollands want het begon te regenen. Dus wij in onze oranje poncho door Bangkok. Erg grappig om te zien!
Gisteravond het nachtleven van Ko San Road ontdekt en vandaag een rustig dagje om t thuisfront weer even op de hoogte te stellen en jullie weer te voorzien van een berichtje:)
Vanavond vertrekken we naar Ko Tao om daar hopelijk deze week ons duikbrevet te halen!!! Hebben dr zin in, eindelijk weer eens strand!

Groetjes uit Thailand!

• 09 November 2008 - 09:56

Pascalle:

hey foto's komen me bekend voor hahah. is wel leuk ok te zien , nou veel plezier en hou me op te hoogte waar je overal na toe gaat, veel plezier
    doei x pascalle

• 09 November 2008 - 11:10

Rianne:

Hey zussie!
    Echt super! en wat heb jij bruine benen zeg! ben nu al jaloers haha
    en je jurk, super!
    Nou we mailen en over 6 weekjes ben je al weer thuis, geniet er nog van!
    Liefs xx

• 09 November 2008 - 11:44

Mo:

aah weer een erg leuk berichtje! En superleuke foto's! De zuus dr al echt oet as een backpacker met dea relaxte boks,blauw shirtje en dea hoarband =D! En ik moog weer dinke; aah bin jaloers! Ik mail dig vandaag of morgen nog truuk. Dieke kuss!

• 09 November 2008 - 11:51

Heidi:

Heey Karen!
    Ziet er weer goed uit, ook leuk die foto's! Heb wel eens vaker gehoord over die fietstocht door Bangkok.. Jasper had dat ook gedaan toen ie er met NHTV was, vond 't geloof ik ook super. Je hebt iig nog een paar weken om dit land lekker uit te pluizen. Hoop dat 't allemaal gaat lukken met het duikbrefet, maar daar heb ik eigenlijk het volste vertrouwen in. Genieten er nog van meid, duurt nog maar even en dan ben je alweer bij ons!

Liefs & een dikke kus uit 't noorden der Nederlanden :D

• 09 November 2008 - 12:34

EeF:

Heej!
    Alweer een nieuw verhaaltje :) Na die rat nu ook al vissen aan je voeten pff dat zou ik toch wel echt vies vinde!! :$ hihi. De jurk staat je super mooi! Heb je nu een extra backpack aangeschaft voor alle nieuwe outfits of hoe krijg je dat allemaal in bree?
    Veeeel plezier nog en blijven schrijven hè!

Kuss

• 09 November 2008 - 12:40

EeF:

Heej!
    Veeeel plezier nog en blijven schrijven hè!

Kuss

• 09 November 2008 - 13:29

José:

Heej Karen. Nog bedankt voor je berichtje. M'n zusje is gisteren aangekomen in kamp holland. Maar bij terugkomst kom je in je mooie jurk met je bacpack achterop. Of wacht je toch tot een gala ;) Weer leuke foto's en verhaal.

xX

• 09 November 2008 - 18:16

Wies & Jan:

wat jullie toch allmaal niet te zien krijgen, om stinkend jaloers op te worden dat steek je in je zak en dat nemen ze jullie niet meer af. als ik zo lees hebben jullie zelfs tegenwoordig an de andere kant van de wereld ook bekenden gie je dan zoma in de bus tegenkomt, grappig. die voeten van jullie zullen ook wel goed schoongegeten zijn zo aan het aantl vissen te zien. maak nog wat van die laatste 6 weken, tot de volgende update, groetjes uit Tilburg.

• 09 November 2008 - 18:53

Bjorn:

Daar is ze weer met een verhaaltje.. vind grappig om op de foto's gewoon te herkennen...Geniet er nog maar van die laatste 6 weken... Succes en vooral heel veel plezier met duiken, het is prachtig op Ko Tao, als je het allemaal haalt moet je ook een bezoekje aan Phi Phi brengen, had ik niet in mn mailtje gezet volgens mij daar heb je ook hele mooie dive-sites!! Enjoy ;)!

Kusje!

• 09 November 2008 - 21:27

Loes:

Karen! Leuk om weer get van dich te heure en leuk om dien foto's weer te zeen! T begint noe waal erg snel te goan he, veurdetsse ut wets busse alweer in Nederland... Dus geniet der nog maar heel erg van die letste 6 weake en ich verheug mich alweer op de nuuje update!!! Veul plezeer!!! XxXxX Loes

• 10 November 2008 - 21:35

Mam En Pap:

weer een mooi verhaal.
    ook zien jullie wel veel. ben wel benieuwd naar de verhalen als je terug bent. gaat nu wel snel, geniet er nog van...
    groetjes van ons

• 10 November 2008 - 21:36

Mam:

nog een keer.
    we mailen weer snel en plezier met t duiken, zijn wel benieuwd.
    mam

• 11 November 2008 - 20:20

Eefje:

Ha die karen!!
    wow...wat een verhalen allemaal. Klinkt super tof en heel erg herkenbaar! Het verhaal met de tuktukchauffeurs en alle boeddha's en tempels...krijg heimwee terug ;)
    De full moon party op Koh Phangan is zeker een aanrader als je in de buurt bent! ;)
    Heel veel plezier met je duiken!!
    Xjes Eefje

• 12 November 2008 - 13:49

Susanne:

Hey Jop!

K mos ff truuk kieke of k neet al n berichtje geplaatst heij, mr det kumt door de mail dea ik dich gestuurd heb! In idder geval super leuke foto's en avonturen! Blief zoe doar goan en het leefst zuuj k ff op 'bezeuk' komme ;) De tied vluug ech, nog un dieke moand en de bis alweer truuk. Liefs xxx

• 12 November 2008 - 18:01

Roos:

Ik vind het gaaf wat jullie allemaal doen en durven. Maar het einde komt nu echt in zicht.
    Geniet er nag maar flink van.

Groetjes vanuit Velden

• 12 November 2008 - 18:49

Nicky:

haaj meissie,, ieeh die vissenmassage..hoe eng is dat.. maar wel echt mooie foto's moet ik zegge! en die jurk, wauw! echt mooi, die rok+blousje staat je ook errug goed! volgens mij ga je het heel saai vinden hier weer in Bree.. haha wat je daar allemaal meemaakt! geniet ernog van..want je bent zo weer thuis! kus kus nicky

• 13 November 2008 - 19:41

Gertie:

ha Karen,
    Geweldig om ook nog dingen terug te herkennen van Bangkok
    Geniet van jullie duikexperience, helemaal te gek,alsof je in een aquarium zwemt.
    Groetjes

• 20 November 2008 - 14:05

Jaim:

hey gonnie!
    zo te horen nog alles paletti hier. geniet daar nog maar ff van, want hier is het koud en vies, nog net ginne druuge vorst hahaha. je jurk is echt de bom. mijn maat is 38/40 dus laat er maar eentje maken voor mij hahaha. de voorbereidingen voor weekendje weg zijn al in volle gang. dus als je terug bent heb je zo weer een klein vakantietje in het verschiet. tot snel xxx jaim