Weekje Kuala Lumpur & Singapore - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Karen Joppen - WaarBenJij.nu Weekje Kuala Lumpur & Singapore - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

Weekje Kuala Lumpur & Singapore

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

29 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

En daar zijn we weer!! en nu vanuit de big city Kuala Lumpur.
Vorige week zaterdag heel vroeg in de ochtend met het vliegtuig richting Maleisie, Kuala Lumpur. Goede vlucht, geen problemen alles ging prima. In het vliegtuig kwamen we er ook nog eens achter dat er een uur meer tijdsverschil is in Maleisie, handig om te weten;)
Goed en weg gearriveerd in ons guesthouse voor de komende paar dagen. Erg leuk, savonds met een kop thee op de bank Sex and the City gekeken. Hoezo net als thuis...Beviel goed! Zondagochtend vroeg naar de PetronasTowers. Je moet daar vroeg in de rij staan voor gratis kaartjes om op de skybridge te mogen. Het viel allemaal erg mee, niet heel lang hoeven wachten en om 10h stonden wij op een hoogte van 215 meter over Kuala Lumpur te kijken! Echt super! Mooie gebouwen, goed geregeld, een ervaring op zich!Het zijn de hoogste Twintowers in de wereld, toch wel weer mooi dat we die gezien hebben. Erg leuk!
Smiddags hebben we een grote shoppingmall bezocht. Weer heerlijk rondgeslenterd en heb me in kunnen houden, eens houd het op he;) Daar was nog een achtbaan in het shoppingmaal, maar helaas iets te duur voor ons budget;) Wel echt mooi met allemaal de kerstversieringen die overal te zien zijn. Bizar om mee te maken terwijl je in je korte broek en hempje loopt te zweten!
Savonds een hele tocht om naar de Kuala Lumpur Tower te gaan, waar je van bovenaf een mooi uitzicht hebt over de hele stad. Ook weer erg mooi.
Maandag hebben we HopOnHopOff bus in Kuala Lumpur uitgeprobeerd, eerst naar Chinatown, daarna nog een moskee bezocht. Erg bijzonder, moesten geheel in stijl gekleed naar binnen, erg grappig! Een moslim ons nog vanalles over verteld, bijzonder om mee te maken.
Savonds met de bus naar Singapore, op naar de volgende stad! Van te voren wel al een hostel geboekt omdat het backpackersseizoen toch echt begonnen is en we toch wel een slaapplekje willen;) Daar om 7h sochtends aangekomen na een nacht koukleumen in de bus (lees, amper geslapen). Gelukkig was de deur open maar verder was er niemand die ons kon helpen. Hebben het onszelf maar comfortabel gemaakt op een bank en twee stoelen en om 9h kwam er dan eindelijk iemand die ons naar onze dorm (slaapzaal) wees. Heerlijke ikeabedden, ikeabeddengoed en heerlijke matrassen. Bijna net als thuis! Gelukkig nog een aantal uurtjes geslapen. Daarna kennis gemaakt met een erg vriendelijke man uit Chili die helemaal weg is van Nederland, wij vielen dus goed in de smaak. Uiteindelijk met z'n 4en, Sanne, Sebastiaan & Igor en ik op pad gegaan om iets te eten. Het werd de Subway;) Met Sebastiaan Chinatown ontdekt en heerlijk aan het water gegeten. Erg mooie stad, mooie gebouwen, oud en nieuw nasst elkaar en erg schoon! Bevalt ons wel;)
De dag erna (ben de dagen een beetje kwijt;)) naar de dierentuin geweest. De Singapore Zoo is een van de beste van de wereld (zeggen ze) dus die moesten we even zien. En inderdaad, erg leuk, net of de dieren loslopen. Mooi verzorgd, mooie dieren. Daar hebben we ons wel een middag vermaakt en savonds de nightsafari gedaan. In een soort tram de hele dierentuin door (weer een andere dan overdag, met andere dieren) Ook bijzonder om in het donker in een dierentuin rond te lopen. Leuk leuk leuk!
Donderdag beetje rondgelopen, naar een 24h shoppingmaal geweest (echt wat ze daar allemaal verkopen, echt werkelijk ALLES!) en het meest luxe straat van Singapore opgezocht. Zoo mooi versierd allemaal met kerstversieringen.
Daarna weer in de bus naar Kuala Lumpur. Beetje spannend allemaal want we hebben vrijdag een vlucht naar Bangkok, maar het vliegveld in Bangkok is weer bezet door allerlei protestanten. Even afwachten dus.
Vrijdag kwamen we er dan ook achter dat onze vlucht geannuleerd is. Jammer, jammer maar helaas. Kunnen nx doen, alleen maar wachten.
Vrijdag hadden we nog wel een leuk tripje gepland naar de hot water springs, de watervallen en de Catu Caves. Igor uit Chili heeft ons die dag vergezeld, erg gezellig. De hot water springs, echt bizar, echt gekookt water komt er uit de grond. Drie verschillende baden, met verschillende temperaturen binnen een straal van 20 meter. In een van de baden nog heerlijk pootje gebaad. De watervallen ook erg leuk! Een groep Indiase/Meleisische jongesn vonden het wel erg interessant, twee blanke, blonde dames! De nodige foto's moesten gemaakt worden;) Heerlijk gezwommen in het koude water! De Batucaves waren ook wel leuk! Was een hindu tempel bij waar onze gids vanalles over uitgelegd heeft. Interessant allemaal die culturen. Kregen ook stippen op ons hoofd, ja we horen er echt bij;) Ook nog een slang om mn nek gehad. Ook weer een ervaring op zich! Ben weer een dierenervaring rijker;) Hapje gegeten met z'n 3en, de dag leuk afgesloten!
Uiteindelijk vandaag besloten om niet meer naar Bangkok en Chang Mai (noord thailand) te gaan maar via Noord Maleisie naar Zuid Thailand te gaan. Het noorden van Thailand laten we voor wat het is, jammer maar helaas, keren vast nog een keer terug. Nu gaan we wat meer zien van Maleisie en zoeken de ellende in bangkok niet op. Onze vlucht hebben we om kunnen boeken naar 18 december vanaf Phuket naar bangkok.
Morgen vertrekken we naar Penang, een eiland in Maleisie. Onze laatste drie weken (jaaa t zijn er echt nog maar 3, wat gaat de tijd toch snel!!!) zijn dus voornamelijk aan het strand of aan de zee. Maar we willen nog veel gaan zien en doen dus verhalen genoeg!
Jullie hoeven je dus geen zorgen te maken. Wij komen de komende 3 weken niet in Bangkok en letten goed op elkaar. Bedankt iig voor de zorgzame smsjes;)
Probeer er nog wat foto's op te plaatsen, geloof dat jullie erg benieuwd zijn! Sorry voor het lange bericht, maar we hebben ook zoveel gedaan afgelopen week, moet jullie toch op de hoogte houden;)
Liefs xxx Karen

• 29 November 2008 - 10:35

Mam:

ha meid. wat weer een verhaal..
    vervelend dat jullie niet meer naar n- thailand kunnen maar verstandig dat jullie een andere route hebben uitgestippeld.
    daar zal ook wel veel te zien te zijn. heb net een mailtje gestuurd..
    geniet er nog van en we spreken ons wel weer.
    groetjes mam

• 29 November 2008 - 10:36

Majo:

nog 4 weken!! :D

• 29 November 2008 - 11:02

Roos:

Wat spannend allemaal, wel verstandig om niet naar Bangkok te gaan met allemaal die ellende.Hou het maar veilig en zoek andere leuke dingen zoals jullie nu hebben besloten. Nog veel plezier. Hoe zit het met die jongens, is dat wat?

Groetjes uit Velden

• 29 November 2008 - 11:20

Bjorn:

Hela!

Mooi dat je ff Bangkok achterwege laat.. slim! Foto's zijn weer vet.. vooral met de tijgers, toffe beesten!!

Geniet nog van je laatste weekjes!!

Kus!

• 29 November 2008 - 11:48

Susanne:

Hey Jop!

Wat vuul leuke foto's weer! Met die tijgers ving ik ech prachtig, haha...volgens mich waarse der neet gans gerust op of wel? Echt vuul dieren heb ge gehad de aafgelaupe tied! En die pulle drank! Hahaha, die doan mich aan Dusseldorfse kermis dinke, kinse volgend joar met mei goan ;) Amuseer ug doa nog, en tege de 22e zal de rust toch wel truukgekierd zien in Bangkok! Liefs

• 29 November 2008 - 13:11

Mo:

Zooo ik loos het van det vleegveld in Bangkok en ik mos metein aan dig dinken; mer goad det het gin moand later waar en desse dan neet noar hoes zoeis kinne ofzoe! Wel jammer det ge neet noar noord-thailand kint zoe..maar wel beater en noo goat ge weer dingen zeen die ge angers neet heijt gezeen =). Ik goa noo dien fotos ff bekieken!! Take care! Dieke kus, Monique

• 29 November 2008 - 13:26

Kelly:

Hey karen!

Hebs weer een erg leuk verhaaltje geschreven! Heb nog aan dich gedach toen ik det euver bangkok allemaol huurde, wel jammer natuurlijk! Maar gelukkig heb ge nog angere dingen kinne plannen! Leuke foto's auk! veural mit die tijgers, stoer! :D

Geniet dr nog van!
    Dieke kus!
    Kel

• 29 November 2008 - 15:19

Heidi:

Heeyy meis,

Gelukkig hebben jullie een oplossing gevonden om al die onrust in Thailand te ontlopen! En Maleisië verder ontdekken is absoluut geen straf :D mooi dat je nog alle kanten opkunt. Herkenbaar trouwens die beelden uit KL, ik heb de achtbaan in de mall ook overgeslagen toen ;). Veel plezier nog even daar aan de andere kant van de wereld!!!

Liefs en groetjes uit Drenthe! XX

• 29 November 2008 - 16:29

Wies & Jan:

4e poging, stees verdijnt mijn reactie, het is geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken om jaloers op te worden. Goed datjulllie de plannen aangepast hebben er is daar ook vast nog van alles te zien en voor jullie is het toch nog alemaal nieuw. Maak er nog 3 mooie weken van en tot devolgende ronde. groetjes uit Tilburg.

• 30 November 2008 - 07:09

San:

heej Karen!!
    wat super vuul sjieke fotows allemaol zeg!
    en aardig met wat biëste! dig durfs wal met die tijgers en slang!!
    klinkt auk egt allemaol super die verhale!! en zuut dr auk egt good oet!
    k dink det idderein wel aan dig ged8 heth met det gedeuns in bangkok! haha.. jammer det ge der neet heer kent, maja now krieg ge wal wer angere leuke dinge um te doon! geniet der nog maar good van!! en veural auk van het weer doa! :P
    en we zeen dig snel wer!
    Huul vuul groetjes xxx Sanne!

• 01 December 2008 - 12:17

Caat & Anks:

Leeve Kate!

Waaauw, wat n verhalen weer! Super veel meegemaakt... leuk om te lezen :) Mooie foto's ook, toppie!! Idd maar beter om Bangkok over te slaan, maar wij weten zeker dat waar je ook naartoe gaat het leuk zal worden :) Heel veel plezier en zijn benieuwd naar je volgende verhaal.

Dikke kus (K) Caat en Anks

• 02 December 2008 - 16:13

Loes:

Ahhh wat ben jij stoer zeg op die foto met die slang en met die tijger!! Super! Haha en het lijkt me idd heel erg raar om allemaal kerstversiering te zien hangen als je je kapot loopt te zweten :)! Maarja wel leuk om dat ook eens mee te maken! Geniet er nog maar heel erg goed van want over 4 weken zit je weer in de kou en in de regen brrrrr.... Tot snel meissie!! XxXx Loes

• 02 December 2008 - 19:09

Nicky:

heej meid, wauw die foto's! super,, vooral met die tijger! verstandig dat jullie niet meer naar thailand gaan. geniet nog van je laatste weekjes! kus kus nicky

• 06 December 2008 - 11:38

Marion:

Ha Karen! Wat een verhalen allemaal, is toch wel spannen om daar te zijn nu! Maar zo te zien geniet je nog volop! Nog een paar weekjes en dan kom je weer naar huis, de tijd is echt gevlogen! Geniet er nog van en tot snel! x Joore

• 06 December 2008 - 11:38

Marion:

• 09 December 2008 - 18:14

José:

Ik dacht nog aan je toen ik Bangkok hoorde. Daar kun je maar beter niet zijn... kunt altijd nog een keer trug.
    Nou Karen nu ist echt nog mar ff, ik ben aan het aftellen naar de kerstvakantie omdat ik behoefte heb aan vakantie. Jij zal er vast geen genoeg van krijgen! :) Karen we zien ons binnekort weer
    !XX josé