Laidback Laos! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Karen Joppen - WaarBenJij.nu Laidback Laos! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

Laidback Laos!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

16 Oktober 2008 | Laos, Vangviang

Sabaidee!!
En weer een berichtje, ditmaal vanuit Vang Vieng.
Even denken waar ik gebleven was...
Afgelopen zondag hebben we een excursie gemaakt naar de Tat Kuang Si watervallen met verschillende mensen uit het hostel waar we verbleven. Een erg leuke ervaring! Wat een super omgeving! Super mooie watervallen, natuur die echt natuur is en geen Centerparcs;).
Een korte wandeling door de natuur en daarna gezwommen in het water en van de watervallen afgesprongen! Super vet! Had nooit gedacht dat ik zou durven, maarja, verstand op 0 en gewoon doen! En blij toe!
Savonds een heerlijk restaurantje opgezocht en beseft dat we het toch wel erg goed hebben.
Het leven hier in Laos is erg relax, geen toeterende auto's en scooters die je bijna omver rijden, geen vrouwtjes die je proberen spullen te verkopen. Iedereen is even vriendelijk en begroet je met een vriendelijk Sabaidee! Dit bevalt ons wel!
Maandag een cultureel dagje gehouden. De Pho Si Tempel in het midden van de stad bezocht. Een hele klim naar boven (100meter) op t heetst van de dag, niet het meest slimste besluit;) Maar onderweg erg mooie buddha's en tempels gezien.
Ook het Royal Palace Museum even bezocht. Erg mooi paleis en leuk om gezien te hebben.
Ook de Handicraft Nightmarket hebben we bezocht. Een waar walhalla voor de shopaholics onder ons! Mooie lichtje en lampionnetjes, erg sfeervol. Je kunt er alles kopen, tassen, armbandjes, kettingen, mooie tekeningen, kleren, 1000en sjaals, echt vanalles! Helaas is onze backpack te klein, maar toch een leuk jurkje, slippers, een tas en oorbellen gekocht! Kan het ook niet laten he;)
Het hostel waar we verblijven is ook echt een aanrader, SpicyLaos. Je voelt je echt thuis en hebben een waar huiselijk gevoel weten te creeren. Een prima plekje dus! Leuke mensen en een en al gezelligheid.
Dinsdag een relax dagje gepland, nog een tempel te bezoeken en toch maar een massage (he wat vervelend nou toch;)) Heerlijke dag gehad.
Woensdag werd het einde van het regenseizoen afgesloten met een feest. Dinsdagavond was er al vanalles te beleven in de stad. Overal kaarsjes, lampionnetjes en lichtjes. Mooi om te zien. Ook de monniken lopen zomaar door de stad. Mooi om mee te maken.
Dinsdagavond met 2 duitse jongens een hapje gegeten en daarna met de rest van het hostel naar de plaatselijke bowlingbaan. Wat een avond! Onze bowlingkunsten weer laten zien, met resultaat: als beste vrouwlijke bowler heb ik toch maar mooi een t-shirt gewonnen. Leuke avond gehad dus om 3h om ons bedje eindigde!
Woensdag vol goede moed de bus in. In plaats van 5h hebben we er 9h over gedaan, maar dat mag de pret niet drukken! Een leuk en super goedkoop hostelletje gevonden hier in Vang Vieng.
Wat een rare stad, om het zo maar te noemen. Tis een groot dorpje en overdag is er amper iemand op straat. Totdat je in de cafe's kijkt, iedereen hangt, zit of ligt voor de tv naar Friends of de Simpsons te kijken. Niet verkeerd hoor! Ik kan me daar wel een dagje mee amuseren. :) Morgen gaan we dan echt Tuben, ik ben benieuwd! Zoveel verhalen over gehoord, dat moeten we toch ook doen. Waarschijnlijk vertrekken we zaterdag dan weer door naar Vientiane om daar nog wat dagen door te brengen.
Probeer weer wat foto's te plaatsen, maar mn camera heeft behoorlijk kuren, hoop dat hij t red tot het einde!
Ik ga nog even genieten van het mooie weer en een aantal afleveringen Friends!!

Liefs vanuit Laos!

• 16 Oktober 2008 - 08:07

Marion:

Ha Karen, wat een verhalen weer! Super! Ik dacht dat onze bussen veel vertraging hadde, maar ik zeg niks meer ;-) Heb je al een leuke sjaal voor mij gevonden??
    xxx Joore

• 16 Oktober 2008 - 08:15

Bjorn:

Sweet sweet Laos! vind zelf jammer dat ik er ook niet even een kijkje ben wezen nemen en dit maakt dat natuurlijk erger Karen, ,klinkt goed allemaal! Have fun met Tuben, idd veel over gehoord.. kijk maar uit voor blauwe plekken en goed opletten met vallen en opstaan :)!!

Kusss!

• 16 Oktober 2008 - 09:04

Majo:

Hee roomie! Leuk nieuw verhaal en foto's ! Heb je nog wat opgestoken van de massage ? ;) je zit alweer bijna op de helft , gaat hard dus geniet ervan!!

Kus

• 16 Oktober 2008 - 09:58

Heidi:

Die foto,s zeg, supermooi. wat een schattige kids:D
    Ben ook erg benieuwd naar die watervallen, heb je nog een mooie actiefoto van Karen die in het diepe springt?!!
    Wel slecht hoor, ben je aan de andere kant van de wereld en ga je Friends kijken :P Maaarrr ik weet hoe verslavend het is, dus het is jullie vergeven hihi. Ik mail je snel weer!

Liefs, Heidi

• 16 Oktober 2008 - 10:05

Monique:

Woow weer een superleuk verhoal! Man klinkt echt als een heerlijke vakantie..diek genieten man en wat een gezelligheid. Enne de beste bowler onnog..toe maar :D. Leuk trouwes um de fotos van det weeshoes te zeen!
    Dieke kus, Mo

• 16 Oktober 2008 - 11:30

San:

heej karen,
    det klinkt wer allemaol errug leuk!!!
    nog ginne leuke jong tegen gekomme doa.?:P
    die fotows met diej kinger zien auk erg leuk!
    bin wel beniejd noa die watervallen! klinkt heerlijk!
    geniet nog maar good van uch avonturen doa!!
    huul vuul groetjes X Sanne!

• 16 Oktober 2008 - 11:32

Rianne:

Nounou wat een verhalen, t is gewoon vakantie haha
    En de beste bowler, toemaar haha
    kun je in dat warenhuis een mooi cadeautje voor mijn verjaardag uitzoeken;) hahaha
    liefs Rianne

• 16 Oktober 2008 - 12:07

Anke:

Leuk, leuk, leuk, leuk en nog ns leuk! In één woord; geweldig ;)

Trouwens wat is Tuben, of ben ik nou zo'n sukkel!?

xx

• 16 Oktober 2008 - 12:52

Roos:

Ha meiden,

Wat maken jullie toch veel mee en bovendien vind ik jullie erg actief maar dat moet ook wel. Je wilt vanalles zien en dan is de tijd zo voorbij. Leuke foto's.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje. Gisteren verjaardag van Danny gevierd. Was erg leuk.
    Morgen gaan mam en oma en ik winkelen.

Groetjes en nog veel plezier vanuit Velden.

• 16 Oktober 2008 - 12:58

Wilma:

Hé Karin
    mooie foto's en leuk verhaal weer. Nu dus echt vakantie.
    Ik weet ook niet wat tuben betekent. leg maar ff uit. Veel plezier.

• 16 Oktober 2008 - 13:18

Susanne:

Hey meis!

Poeh, wat un verhoale weer! Asse nog maar wets watse allemoal gedoan hes zoedrase weer op NL'e bodem bis ;)
    En kense dea Handicraft market neet deze kant op sture? Volgens mich zurgde ik dan veur unne 2e backpak :p
    Zeg amuseer ug nog en geniet der van!
    Liefs!

• 16 Oktober 2008 - 17:15

Frances:

Hee Karen!

Super leuke verhoale man!
    Volges mich hebse echt een haup gezeen en gedoan! Echt super!

Mien mam vreugt ofse nog gin last van de veut his?! :p

Tot dien volgende story!

x x x

• 16 Oktober 2008 - 17:29

Joost:

Hey Dushi,

Je vermaakt je wel zo te horen! Erg leuk om zo vanuit Aruba op de hoogte te blijven! Niet te veel shoppen he wordt je backpack veel te zwaar van;-) Hier is het slechte weer over... we hebben nogal last gehad van Omar (hurricane) gelukkig niet de volle laag gekregen maar was wel erg slecht! De voorspelling is dat we over een paar dagen nog een staartje mee krijgen. Verder gaat voor Jen en mij het werk gewoon door! Vermaken ons allebei goed! Hou ons op de hoogte!

Liefs x Joost

• 16 Oktober 2008 - 17:55

Nicky:

haaj meisje! leuk dat je overal de kans krijgt om deze site up to date te houden! ,, ze hebben daar dus ook al overal snel internet haha. maar je foto's ik ben erg benieuwd! die zijn echt 't leukste om te zien, die watervallen wat je zei.. heb ik ook gedaan op vakantie, alleen moest ik er grof geld voor betalen haha.. canoying heette dat volgens mij.. is gaaf he?! zo in de natuur, echt mooi. en trwns je rugzak.. puilt die niet bijna uit, haha als je overal zoveel spulletjes koopt hihi! en volgens mij kom je helemaal relaxed weer thuis met al die massages enzo.. heerlijk! meid geniet ervan! pas op jezelf! x nicky

• 17 Oktober 2008 - 08:33

Martine:

Gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf!!!

Toffe foto's ook!

Groetjes Martine

• 17 Oktober 2008 - 13:57

Wies&jan:

Wij zijn hier behoorlijk jaloers op jullie, geniet maar goed van al die spannende en gezellige en vooral mooie belevenissen en zijn heel benieuwd naar jullie verdere verhalen, groetjes van ons uit Tilburg en tot de volgende update.

• 17 Oktober 2008 - 21:06

Mieke:

Hee Karen! Haha joa wrum kinne ze det heej neet he? Maar zuut dr good oet huur! Lekker relaxen en genieten van t moeie weer. Bin erg jaloers ;) Hooij os maar good op de huugte van ug avonturen!
    Kus Mieke

• 19 Oktober 2008 - 10:53

Mam:

ha weer fijne foto's die je ons laat zien.
    en die duik, wat een lef..!!!!
    geniet er nog van, groetjes mam xxxxx

• 20 Oktober 2008 - 18:47

Majo:

Ben nu greys aant kijken!! is weer vanouds leuk, er mist alleen 1 ding ;)
    (K)

• 21 Oktober 2008 - 21:25

RICK:

hoi Karren.ik vind het leuk om je verhalen elke keer te lezen . het lijkt me ook lekker om het rustig aan te doen in laos. geniet er maar lekker van .ik moet er alleen niet aandenken dat Jans en Fiek dit ook nog eens gaan doen, maar ik denk dat dit wel goed is voor ieder een.
    in in ieder geval geniet van die tijd dat je daar bent ,maar dat doe je wel zo als ik dat lees.
    groetjes Rick