Goodbye Vietnam, Hello Laos!! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Karen Joppen - WaarBenJij.nu Goodbye Vietnam, Hello Laos!! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

Goodbye Vietnam, Hello Laos!!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

12 Oktober 2008 | Laos, Luang Prabang

Heej hallo!!
Een nieuw berichtje van mij en ook vanuit een ander land. Gisteravond zijn we geland in Laos!
Na nog twee leuke weken in het weeshuis is het nu tijd voor ons eigen echte avontuur.
De twee laatste weken in het weeshuis waren erg leuk. We hebben wat leuke activiteiten ondernomen. Met gekleurd papier het een en ander gemaakt en opgehangen. Armbandjes gemaakt met de meiden. Veel spelletjes en toch nog geprobeerd ze wat Engels te leren.
Tijdens de 4 weken ook een aantal adopties meegemaakt. Erg leuk en mooi om te zien dat andere mensen de kinderen willen adopteren. De meeste kinderen gingen naar Amerika, eentje naar Frankrijk.
In de laatste week hebben we een mooie muurschildering gemaakt met de kinderen. Een erg leuke herinnering voor hun hopen we. Ook hebben we het badmintonveld opnieuw beschilderd zodat ze de lijnen iig weer kunnen zien;) Waren ze ook erg blij mee. Ook bij de baby's hebben we mooie vlinders en bloemen op de muur geschilderd om de boel wat op de vrolijken.
Vrijdag onze 'afscheidsparty'. De kinderen hebben een liedje gezongen, wij hebben ze de cadeau's gegeven en een mooie groepsfoto gemaakt.

Dat was het dan....4 hele mooie weken in Tay Dang. Een hele ervaring en beleving rijker. Ik ben blij dat ik dit gedaan heb en ben er toch ook wel trots op! De kids heb ik toch wel in mn hart gesloten en t was dan toch ook wel vreemd om ze achter te laten.
Het afgelopen weekend en week in Tay Dang hebben we voornamelijk doorgebracht voor de televisie. Hadden een dvdspeler geregeld en hebben Friends gekeken.

Gisteravond dan naar Laos vertrokken en ons eigen avontuur is echt begonnen. Wel vreemd om weer in een ander land te zijn en nu echt alles zelf uit te zoeken. Maar we gaan t redden met zn tweeen en gaan er nog 2,5 topmaand van maken! Probeer deze week nog wat foto's te plaatsen en jullie horen snel van me met de avonturen uit Laos!

Liefs x Karen

ps. de berichtjes doen me erg goed, ga zo door;)

• 12 Oktober 2008 - 09:32

Roos:

hoi meiden,
    maar goed dat jullie doorgezet hebben. Jullie hebben nu een hele goeie daar verricht en terecht dat je daar trots op bent karen.
    Geniet nu van jullie eigen avontuur maar doe geen gekke dingen.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje, maar als je terug bent is een ding echt veranderd.
    Ik zal je niet langer in spanning laten zitten maar Geert en ik hebben volgend jaar geen paprika's meer. Wij hebben de kas verhuurd aan plantencentrum Dings en gaan er zelf werken.
    Zo zie je maar dat er af en toe toch nog wat gebeurd.

Groetjes vanuit Velden.

• 12 Oktober 2008 - 09:38

Heidi:

Heee, zie je dat ik reageer steeds sneller!!
    Meis, wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad (al wisten we dat natuurlijk eigenlijk ook wel, gezien je eerdere berichtjes!). Lijkt me erg bijzonder om zo iets voor die kinderen te kunnen doen en echt fijn om te zien dat ze worden geadopteerd om (waarschijnlijk) een beter leven te gaan leiden. Ik wacht met smart op al je verhalen uit Laos!!

Dikke kus,
    Heidi

• 12 Oktober 2008 - 09:39

Mo:

Haa!!
    Aah krieg dr zelfs een bietje kiepenvel van; wat leuk um te huren wat ge allemoal veur ze gedoan hebt en auk fijn desse zelf toch auk bliej bis desse toch door hebs gezat! Enjoy Laos! Dieke kus!

• 12 Oktober 2008 - 09:52

Frances:

Hee Karen!

Good det ge toch doorgezet hebt! Tis misschien neet zoe asse verwacht haijs, maar doardoor misschien wel des te lierzamer!! Good huur!

Ik bin nou aan t revalideren van een events feestje.. haha..

Nog veul plezeer en succes in Laos!

x x x

• 12 Oktober 2008 - 10:42

Martine:

Karennnnnnnn! Ik heb mezelf weer geupdate met al je toffe verhalen...
    T klinkt heel verleidelijk wat je schrijft ove het weeshuis ed. dat lijkt me zo tof!

Ben blij dat het allemaal goed gaat, en ben er van overtuigd dat dat in Laos ook gaat lukken!

Top!

Veel succes & plezier de komende 2,5 maand!

Kusje!

Tinie!

• 12 Oktober 2008 - 11:29

Laura:

Hey meis,

Super leuk om je verhalen te lezen! En wat een mooie ervaring zeg! Geniet van alle momenten!
    Heel veel plezier en succes de aankomende 2,5 maand!

X
    Laura

• 12 Oktober 2008 - 12:35

Mat En Ank:

Hey Karen! Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen in Laos.Maak er een tijd van om nooit te vergeten en ga alles doen waar je zin in hebt! veel plezier!!

• 12 Oktober 2008 - 14:00

Marion:

Ha Jop!! Zo te lezen gaat alles goed met het grote avontuur! Maak er nog een leuke tijd van, & geniet er maar volop van!
    Foto's zijn erg mooi!!!
    xxx

• 12 Oktober 2008 - 17:36

Mieke:

Hee karen!
    Weer een ervaring rijker...en nu alweer op naar de andere! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Geniet er goed van..en ben benieuwd naar de foto's! Kus

• 12 Oktober 2008 - 18:19

Loes:

Heej meid!

Super verhaal weer! Fijn dat het vrijwilligerswerk toch nog leuk is geworden, aangezien je eerst een beetje twijfelde erover! Je bent zeker weer een ervaring rijker en ook die kinderen zullen jullie nooit meer vergeten met al die mooie cadeaus! Nog 2,5 maand te gaan? Wat gaat die tijd toch supersnel! En Caat en Anke vertrekken ook alweer bijna en dan ben ik de enige krokodweiler die nog over is in Nederland :(! Maar gelukkig ben jij dan ook alweer bijna terug. Ik denk de laatste tijd veel aan die goeie ouwe tijd in Breda, dat is nu precies een jaar geleden dat we elkaar leerden kennen en allerlei leuke uitstapjes gingen maken... Jammer dat dat voorbij is :(. Maarja, geniet nog van je reis, maak er een avontuur van en ik lees je verhaaltjes graag weer!

Dikke kus Loes

• 13 Oktober 2008 - 11:16

Wies & Jan:

hey karen, ook van jou is het heel stoer dat je doorgezet hebt, respect. nu op naar jullie grote avontuur zet m op samen wordt vast fantastisch ben benieuwd naar je volgende verslag groetjes uit tilburg.

• 13 Oktober 2008 - 19:34

Gertie:

Ha Karen
    Wat leuk om dit weer te lezen,jullie hebben er wel plezier in gehad zo te zien aan de foto,s.
    Geniet ervan op Laos, er is nog genoeg te doen en te zien. Groetjes

• 14 Oktober 2008 - 07:23

Lianne:

Hee karen wat een schattige kindjes ik kan me voorstellen dat het afscheid wat minder is.. maar tijd voor het volgende avontuur wat ongetwijfeld net zo leuk zal worden heel veel succes kus!

• 14 Oktober 2008 - 08:05

Pim:

Karen !!
    egt leuk um al dien verhoalen te leaze enzoe, nog vuul plezear!

• 14 Oktober 2008 - 09:24

Eefje:

Ha Karen!!
    Sow, jij maakt daar ook genoeg mee. Klink allemaal super, zeker met dat weeshuis wat jullie daar hebben gedaan. Echt mega tof! Ik heb gister mijn voeten alweer op Nederlandse bodem gezet en mag volgende week weer gewoon naar school hier. Zal wel even wennen worden ;) Geniet dus nog maar lekker van je avontuur! Heel veel succes in Loas!
    xxx Eefje

• 15 Oktober 2008 - 11:15

Mam En Pap En Rianne:

ha meid.
    eindelijk kan ik een berichtje plaatsen, vanaf vrijdag geen internet...
    is goed on te horen dat de laatste weken in vietnam rustig maar ook leuk zijn verlopen.
    maak er met sanne de komende maanden een heel fijne en avontuurlijke reis van en we mailen wel

groetjes vanuit 't rooth.

• 15 Oktober 2008 - 12:21

Susanne:

Hey Jop!

Alles geit nog op rolletjes of neet? Ganse fotosessie met de kiendjes gehad, zulle ze wel leuk hebbe gevonge of neet? Wat een kleine baby's zien der nog zeg! Vuul succes en plezeer met de rest van ug reis!
    Liefs!

• 15 Oktober 2008 - 18:26

Eefke:

Haa Karen,
    Leuke foto's!
    Heej in H-B geit alles zien gangetje. Tis herfstvakantie dees week dus meug ik wir extra werken. En no gaon ik sporten haha Vuul plezeer in Laos!! We mailen :)

xxx Eef