De twee gezichten van Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karen Joppen - WaarBenJij.nu De twee gezichten van Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

De twee gezichten van Vietnam

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

11 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Heee Halloo!!
En daar ben ik weer! Vanuit de laatste nieuwe bestemming in Vietnam! Morgen vertrekken we alweer terug naar Hanoi en zit t reisgedeelte van Vietnam er al weer op! Dat betekent dus ook dat ik alweer 3 weken weg ben. Wat gaat de tijd tot snel.
Vorige week vrijdag zijn we met de trein naar Nha Trang gereisd. Helaas de hele dag op t treinstation gebivakkeerd omdat we maar liefst 5,5h vertraging hadden. Maar uiteindelijk om 3h snachts gearriveerd! Zaterdag een rustige stranddag gehad en heb ik zelfs nog geparasaild! Dat was echt te vet!!! Super om te doen (zie foto's) 's avonds naar een backpackerskroegje geweest (ofja savonds, dat begint hier om 8h al;)) goedkope drankjes en gratis drankjes doen t altijd goed! Geslaagd avondje dus! Zondag een boottocht gemaakt naar de vier eilanden en gesnorkeld. Ook dat was weer een nieuwe ervaring, erg leuk! Tussen scholen vissen gezwommen en de Nemo's gevonden;) De duikcursussen in Thailand klinken erg aantrekkelijk!
Maandag een erg regenachtige dag, echt stortbuien dus wij mr besloten om ons te laten verwennen in een Spa. Dat was echt de grap van de week want het was gewoon buiten! Met kleine dakjes boven de modderbaden en zwembaden! Liepen wij in onze bikinis door de stromende regen.:)
Maandagavond met de nachttrein door nr Saigon! Wat een avontuur om bij t treinstation te komen, t water in de hele stad stond tot aan je enkels dus we moesten op blote voeten de taxi in! Gelukkig geen vertraging en vroeg in de morgen kwamen we op onze laatste bestemming aan, Saigon! Wat een leuke en mooie stad! Veel modernder dan Hanoi en wat meer fran gericht. Dinsdag een citytour gedaan, we hebben de Notre Dame bezocht (natuurlijk niet te vergelijken met die in Parijs;)), het Independance Palace en het Museum of War. Dat was wel erg indrukwekkend, poeh daar werd je stil van! Wat er toch allemaal gebeurt is in die oorlog. De lessen van Janssen kwamen weer goed van pas! Smiddags de plaatselijke markt geweest, helemaal overdekt en je kunt er alles kopen! Eetstokjes voor thuis gekocht, dus bereid jullie mr voor! Ik ga t jullie leren!
Gister naar de Mekong Delta geweest, lange rit, maar erg indrukwekkend om te zien hoe de mensen daar leven van en op het water!
Vandaag onze laatste dag in Hanoi, vanochtend zijn we nr de Cu Chi Tunnels geweest (herinneren jullie ze nog meiden;)) wederom kwamen de lessen van Janssen goed van pas en k heb t nu echt zelf mogen ervaren! Wat een kleine tunnels, en dan te bedenken dat ze nu groter gemaakt zijn. Zelf ben ik wel in een oorspronkelijke tunnels geweest en te kijken hoe t was. Poeh best heftig moet ik zeggen! Ik paste er mr net in! Ook 50 mtr onder de grond gelopen in de tunnels. Een hele ervaring en ben blij dat ik t gedaan heb. Ook geschoten met echte geweren! Tja als je er eenmaal bent, moet je t goed doen he;))
Smiddags hebben Sanne en ik nog even over de markt gesnuffeld en in Saigon gelopen. Ook hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijke fullbodymassage!!! Ohh dat was echt heerlijk voor nog geen 8euro! aanrader dus en is ook zeker niet de laatste keer geweest! Helemaal ontspannen kwamen we weer terug!
Het bruine kleurtje van e 1e 2 weken is er helaas alweer vanaf. Deze week geen goed weer gehad, gelukkig vielen de buien tussen onze activiteiten door. Volgens de vooruitzichten wordt t volgende week beter, laten we t hopen!
En daar slaat dan ook de titel van mijn verhaal op. Vietnam is erg mooi en leuk om te zien, mr t heeft toch ook een erg heftige geschiedenis! Ik ben blij dat ik hier geweest ben en het land van beide kanten heb gezien!
Tijdens het vrijwilligerswerk waar me maandag mee gaan beginnen willen we ook nog een weekendtour richting Sapa gaan doen. Boven in de bergen in Vietnam. Ik ben benieuwd. Ook weet ik niet hoe ik t vrijwilligerswerk ga vinden. Vind het een hele ervaring en eer om te mogen doen. Hoop dan ook dat we daadwerkelijk iets voor deze mensen kunnen betekenen! Ik hou jullie iig op de hoogte!
Ben ook benieuwd hoe t met jullie gaat? De scholen weer begonnen dus weer druk bezig? Loes en Susanne hoe bevalt t op de Uvt? Mieke al gesetteld in Mechelen? Hoe is t met de werkende onder ons;) Ik hoor t iig graag!
Liefs en een kus van Karen


  • 11 September 2008 - 14:26

    Monique:

    En alweer een superleuk verhoal! Echt lekker veul dingen aan het ongerneame zoe te leazen, en terecht. Auk heej in holland geijt nog alles zien gangetje, weej maken een stuk minder meij! Bin auk beniejd wie het vrijwilligerswerk wuurd! reis ze nog en geniet dr van! Dieke kus, Mo

  • 11 September 2008 - 14:31

    Monique:

    En alweer een superleuk verhoal! Echt lekker veul dingen aan het ongerneame zoe te leazen, en terecht. Auk heej in holland geijt nog alles zien gangetje, weej maken een stuk minder meij! Bin auk beniejd wie het vrijwilligerswerk wuurd! reis ze nog en geniet dr van! Dieke kus, Mo

  • 11 September 2008 - 14:52

    Kelly:

    Heeey Karen!

    Wat een leuk verhaal zeg! Top desse de site zoe good beej haojs, maks auk echt vuul meij! Super leuk allemaol. Succes mit het vrijwillegerswerk en het verdere reizen!! Geniet dr van!

    xxx Kelly

  • 11 September 2008 - 14:59

    Marion:

    Hey Jop,
    Wat een verhalen weer! super! Ik heb geen geschiedenis van Janssen gehad haha,maar kan me er wel een voostelling van maken!
    Veilige reis morgen terug naar Hanoi! Ik ben heel benieuwd wat voor werk je mag gaan doen, en hoe je het gaat vinden!
    Gr's xxx

  • 11 September 2008 - 15:18

    Majo:

    Wow, die foto dat je de tunnel ingaat!! Daar krijg ik toch even rillingen van ;)

    Maarre.. waar blijft je bruine kleurtje?

    Ik ga lekker HBO intro-en vanavond :) have fun!

    Kus!


  • 11 September 2008 - 15:24

    Mieke:

    Hee Karen!
    Erg leuk om je verhaal te lezen! Super wat je dan allemaal te zien krijgt! Duiken zou ik zeker doen ;) (advies van een van de waterratten). Hier in Mechelen nog geen school gezien, maar nu al heel erg gezellig! Voglende week intro!
    Geniet er van! En succes met het werk! Tot het volgende bericht! En vooral foto''s blijven plaatsen!
    Kus Mieke xxx

  • 11 September 2008 - 15:41

    San:

    Heej Karen!!
    egt leuke verhalen!! en vuul ongernome joa!parasailen liek mig auk allein al kei ruig! misschien iets veur heej un x met tunnelkidsdaag..?:P
    in elk geval kei vuul suc6 met het vrijwilligerswerk doa! en geniet der van!!!
    Groetjes X Sanne!

  • 11 September 2008 - 17:08

    Mat En Ank:

    Hey Karen! Wat een gave dingen maak jij mee. Om jaloers op te worden! Zijn alweer benieuwd naar het volgende. Veel succes met je vrijwilligerswerk. Groetjes

  • 11 September 2008 - 20:26

    Eefke:

    Heej Karen!

    Leuk verhaol :) En schöne foto's!
    Met deze werker geit t prima huur. En de studie ving k eg leuk! Mr bin pas 3 wkn bezig hè ;)Vuul succes met werken! Haop desse t leuk vings, bin beniejd! Halt os mr op de huuegte.
    Dieke kus

  • 12 September 2008 - 07:13

    José:

    De hes t good veur mekaar... poeh, poeh. Heej ist aafstuderen begonnen, elke daag van 9.00 tot 16.00 literatuur lezen. Ff ruilen!???
    Geniet d'r van, en succes op dien werk!
    X

  • 12 September 2008 - 07:18

    Monique & Marcel:

    Sjees karen, wat een verhaal. Gaaf. Goed om te lezen dat het leuk is. Die tunnel... geloof niet dat ik daar in was gegaan (ik had ook niet gepast, ;D)

    Hier verder alles goed, ff een laatste nieuwtje... Heb een andere functie binnen start people. wordt 2 dagdelen jobcoach en dus nieuwe mensen inleren, begeleiden, aansturen... Haha, ben benieuwd. Hoop dat ik niet teveel schapen krijg, anders wordt mijn geduld echt op de proef gesteld! ;D Verbouwing loopt ook redelijk, de muren gaan omhoog, dus we zien resultaat! Maar euh, geniet ervan en tot over een tijdje. De tijd gaat echt snel! Dikke kus en knuffel van je nicht en (schoon)neef ;D

  • 12 September 2008 - 07:54

    Roos:

    hoi meiden,

    Jullie beleven heel wat. Ik denk dat jullie na dit avontuur nog wel een keer terug willen. Ben benieuwd hoe het vrijwilligerswerl volgende week bevalt. De foto's zijn mooi vooral die waar je de grond ingaat, lijkt mij wel een akelig idee om zo diep te gaan. De scholen gaan gewoon door. Pim heeft in november een informatieavond over jouw school, die staan dan hier op een workshop. Ben benieuwd hoe hij het zal vinden. Ik ga natuurlijk wel mee.
    Wij gaan op 28 sept. a.s. de verjaardag van opa vieren in Horst met oud hollandse spelen en een barbeque. Volgend jaar doe je weer mee.

    Groetjes Roos

  • 12 September 2008 - 09:41

    Wilma:

    leuk verhaal Karin, dat gat in de grond kwam ik dus niet in!! hahaha.
    toch knap dat je het gedaan hebt.Ben benieuwd naar je volgende verhaal!!
    groetjes

  • 12 September 2008 - 09:55

    Nicky:

    haaj meissie, nou 't bevalt je erg goed dus! hier thuis make we idd niet zoveel mee.. Al moet ik zeggen dat mijn stage ook wel echt heftig is;) vooral foto's blijven plaatsen! zo kunnen ook wij ons echt inleven in de lessen van mr. Janssen. die tunnel..poeh daar was ik niet ingekropen.. eng man! je maatpak! hoe vet is dat.. eg mooi. Coctailtjes heb je daar dus genoeg,, zag er lekker uit op de pica! en dat scootertje, haha die helemaal bepakt was met spulletjes.. egt vetjes. ik ben benieuwd,, da ete met de stokjes! ziet er altijd zeer ingewikkeld uit. volgens mij kom je straks terug met een barbiehuidje, met al dat gemodderpoel en sschoolheidsbehandelingen hihi, meid heel veel succes met je vrijwilligerswerk! hoop dat je echt iets kan betekenen daar, dat zal mooi zijn he! doe voorzichtig, let op jezelf, en geniet! x nicky

  • 12 September 2008 - 12:00

    Imke:

    Heey Karen!!

    Wat een super leuke verhalen en foto's zeg!!! Al veel ondernomen.. Toppie!!
    Ik wens je nog super veel plezier en succes daarachter!! Geniet ervan...

    Kuss Imke!

  • 13 September 2008 - 02:21

    Eefje:

    Ha Karen!
    Wow wat een toffe foto's! Jij maakt daar ook genoeg mee, dat zie ik al! Echt gaaf...geniet nog flink van de tijd en alle nieuwe dingen die je tegenkomt!
    X-jes Eefje

  • 13 September 2008 - 12:01

    Susanne:

    Jopje!

    Wat een gaaf verhoal weer! En nou kin ik ein bietje met dich meiproate want ik heb auk geparasaild in Portugal! Hahaha...des ech vet he! Mr de rest kin ik neet euver meiproate ;) Det gaat heij ik volgens mich auk neet ingepast, duit mich aan KVW dinke ;) En woar Janssen wal neet allemaol good vuer is (gewees). Dees week probeer ik weer unne kier te mailen! Liefs Susanne

  • 15 September 2008 - 18:42

    Annemie En Jan :

    hallo karen wat een avonturen allemaal
    mooi hoor geniet er maar van .pas goed op jezelf en heeeel veel groetjes uit horst
    sorry melderslo blijft wennen he ??/Jan Annemie Rob Nicole en Joris

  • 16 September 2008 - 16:49

    Leonie (toverlandtje:

    Ha Karen,
    Wat een leuke verhalen en foto,s. Erg leuk om deze te lezen. Ik wens jou vanuit Boalder nog heeeeel veeeel plezier en geniet ervan !! Groetjes Leonie P. uit boalder

  • 17 September 2008 - 12:28

    Heidi:

    Zoooooo late reactie maar echt weer cool man! pfffiew ik heb ook zin om op reis te gaan. Zal de komende tijd beter opletten en dan weer wat sneller reageren ;)

    DIKKE KUS UIT BREDA!

  • 19 September 2008 - 10:30

    Jaim:

    jopje leuk op zo up to date te blijven van alle je happenings daar in azie!helemaal toppie!ik mail je wel om je verder op de hoogte te brengen van mijn avonturen hahaha!

    xx jaim en geniet ervan!

  • 20 September 2008 - 16:15

    Piet En Melanie :

    hallo Karen
    wat een een geweldige foto's allemaal.Ja, het zijn behoorlijke indrukken als je dat allemaal ziet. Geniet er maar van. De groetjes van ons, en ook de groetjes aan Sanne.
    Veel sukses bij het vrijwilligerswerk. Je hoort wel weer van ons.

  • 28 December 2008 - 08:14

    Peter Mast Tvbrussel:

    Hallo,
    mag ik mij even voorstellen. Ik ben Peter Mast, TV-producer bij tvbrussel ( www.tvbrussel.be ). In de maand maart filmen we in Vietnam een documentaire-reeks waarin we ontwikkelingsprojecten en de millenniumdoelstelling in Vietnam willen illustreren. Volgende week zondag (4 januari) trekken we al 2 weken op prospectie naar onder andere Hanoi en Ho Chi Minh City. We zijn nog steeds op zoek naar (liefst Nederlandstalig) initiatieven hier omtrent.
    Ook inlichtingen over initiatieven van bijvoorbeeld Handicap International of Oxfam zijn meer dan welkom.
    De bedoeling van de documentaire reeks is de Vietnamees centraal te stellen.
    Ook alle andere tips zijn natuurlijk meer dan welkom. Eén adres: vietnam@tvbrussel.be . 2 jaar geleden maakten we al een gelijkaardige reeks in Peru. Alle informatie hierover vind je op www.tvbrusselinPeru.waarbenjij.nu . Grts, Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 40544

Voorgaande reizen:

03 Juni 2012 - 29 Juni 2012

Peru & Bolivia

10 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Backpacken in Borneo

11 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Interrailen Balkan 2009

22 Augustus 2008 - 22 December 2008

Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: