Wat een heerlijk leventje - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Karen Joppen - WaarBenJij.nu Wat een heerlijk leventje - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

Wat een heerlijk leventje

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

04 September 2008 | Vietnam, Hoi An

En daar ben ik dan alweer!! Bijna weer een week voorbij dus tijd voor een nieuwe update!

Na de trekking de nacht doorgebracht in de nachttrein, aparte ervaring. Met zn 4en in n hokje, niet veel groter dan de coupetreinen in nederland.
Toch wel redelijk goed geslapen toen we aan t boemeltreintje gewend waren. Even ter info: we hadden 600 km te rijden en we deden er 11h over. Tel uit de snelheid;)
De volgende ochtend werden we om n uur of half11 opgehaald vanuit t station door onze nieuwe gids. Beetje rare man, mr goed. Hij wilde meteen beginnen met de tour door Hu’e maar wij vertelden dat we nog niet gegeten hadden dus regelde hij eerst een lunch voor ons. Erg leuk restaurantje! Daarna konden we inchecken int hotel ene ven opfrissen en om 2h zijn we door hue gaan lopen. (citadel, pagode en bootttocht) Wat je lopen kunt noemen met al de spierpijn die we hadden;) zooo wat waren we moe en ging t lopen moeilijk. Eigenlijk een beetje te heftig meteen na een 3daagse trekking een nacht in de slaaptrein. Mr goed, wie wat wil zien zal er iets voor over moeten hebben;)
Daarna snel iets gegeten en uitgeput op bed gevallen.
De volgende ochtend zijn we rond n uurtje of 10 verdergegaan naar Hoi An. De taxichauf met gids kwam ons halen in wederom in 4h waren we daar. Tussen door nog ergens een lunch gehad. Super mooi en tropisch! Aan tstrand. T eerste strand dat we zagen dus onze gezichten klaarden op:D
Lekker geluncht en weer verder gereden. Rond uurtje of 3 waren we in Hoi An. Leuk stadje, iets moderner dan Hanoi en rustiger. Het bevalt ons hier wel. Tot onze grote vreugde had ons hotel een zwembad !! Dat moest natuurlijk even uitgetest worden! Heerlijke duik genomen om even af te koelen. De temperatuur is hier ook iets anders dan in het noorden. Minder vochtig, mr evengoed warm. Je zweet niet meteen;) Savonds een hapje wezen eten en met Agnes en Daniela gepoold in de plaatselijke poolclub. Alleen mr vietnamese jongens dus we werden wel even aangekeken;) hehe! Wat denken die meiden hier te komen doen....Niet gewonnen, mrjaa doe t ook niet zo vaak natuurlijk!
Dinsdag om 9h werden we opgehaald door onze gids en hadden we een citytour door Hoi An. Museum bezocht, pagode en een open podium voor de kunsten waar muziek vertoond werd. Heel mooi om te zien, mr mijn muziek is t niet;)
Daarna naar de tailers (waar dit stadje om bekend staat) om iets op maat te laten maken. Zooveel leuke dingen!! Echt, ons vrouweninstinct kwam meteen naar boven. Heb uiteindelijk een maatpak en een winterjas laten maken. Zoveel leuke jurkjes en rokjes super! En t kost ook niet veel dus das mooi!
Ben benieuwd hoe t er morgen utiziet als we t gaan halen. Hopen dat t past!!!
Woensdag zijn we sochtends naar het weeshuis geweest hier in Hoi An. Om ons een indruk te geven van wat t inhoud. Omdat de ‘normale’ kinderen naar school waren, waren er alleen gehandicapte kinderen. Erg heftig om te zien. Een kindje had een waterhoofd, lag helemaal onder een klamboe, kon zich niet bewegen en kon ook niet geholpen (geopereerd) worden. Erg zielig!! Uiteindelijk mr een kleine donatie gegeven om deze kinderen een beetje te helpen. Van de regering krijgen ze niet veel. Daar kopen wij alleen al water van op een dag! Veel eerder dan gepland waren we klaar en besloten dan toch mr naar het strand te gaan!! Het was dan ook zo warm! En onze huid kon wel een kleurtje gebruiken;) Fietsen gehuurd bij t hotel en we hebben ons begeven in het Vietnamese verkeer! Gelukkig is het hier niet zo druk alsin Hanoi. 25 min fietsen en t strand kwam in zicht! Mooie palmbomen, redelijk wit strand en een warme zee:). WAt wil een mens nog meer...Wat was t mooi en rustig om 11h sochtends. Maar ook heel erg warm. Daar gesetteld en een duik genomen! Warm zeewater, dat kennen we in nederland niet. Liggen we daar net op onze handdoeken, komen er twee jongens aanlopen en horen we ze zeggen: Goh wat is t warm hier. Wij meteen rechtop op de handdoek want nederlands hadden we hier nog niet gehoord! Deze twee jongens kwamen uit tilburg en waren al eventjes aant reizen. Even mee gekletst en leuk om nederlanders te zien.
Het was wel erg warm en onze benen verkleurde al aardig dus om een uur of 3 zijn we maar teruggefietst naar het hotel waar we een douche genomen hebben en onze verbrandingen bekeken hebben;) onze beide gezichten waren best verbrand. Mr wel lekker zo'n kleurtje. Verder wel wat rood mr vandaag (Donderdag) heb ik er al geen last meer van. Sanne was er erger aan toe, dus dat was voor mij vreemd, dat ik niet t verbrandst was;) maar goed hoort erbij willen we een kleurtje opbouwen.
Daarna onze pakken wezen ophalen, mr de broek paste nog niet helemaal. Wat wijzigingen doorgegeven en vandaag konden we ze ophalen! De winterjas was goed en ik ben er heel erg blij mee! Zal even kijken of ik fotos kan plaatsen, anders komen ze later nog. Savonds gegeten en daarna met Daniela en Agnes even de oude binnenstad bezocht voor een heerlijk dessert. We hebben ons laten verwennen bij de plaatselijke bakker met een chocolade truffel gebak!! Hmmmmm heerlijk! Maak jullie geen zorgen om mijn kilos die houd ik zo wel bij;) Daarna wat gedronken in de salsa bar.
Vandaag werden we om 8h verwacht om naar My Son te gaan. Dit hadden we zelf geregeld, omdat we een dagje vrij waren vandaag. Leuk om te zien, mr wel erg toeristisch! Ik liep met n bus pringles door de straat, komt er een jongetje naar buiten gerend, tikt mij aan en wijst naar die pringles en naar zichzelf. Heb ik hem er maar 1 gegeven, hij was zo schattig;)
De pakken later op de middag opgehaald en ze passen perfect. Echt op maat dus! Laat die solliciaties maar komen.:)
Hapje gegeten in een iets minder restaurant (kregen erg weinig) dus toch mr weer even een lekker dessert genomen bij de plaatselijke bakker, moet mn buik toch ergens mee vol krijgen

Verder gaat t allemaal prima hier! Morgenvroeg vertrekken we naar Tha Trang met de trein. Zitten de hele dag in de trein, mr is wel lekker voor een keertje. Heb hier een engels boekje gevonden waar ik maar eens aan ga beginnen. (Leuk systeem trouwens, in veel hotels zijn er boeken te leen, andere backpackers zetten die hier neer als het boek uit is en kun je dan nemen of ruilen) Nha Trang schijnt t Salou van Vietnam te zijn, dus we zullen t eens gaan beleven! Ook het strand is mooi dus laat die bruine kleur maar komen!

Schijnbaar werkt mn telefoon nog niet helemaal naar wens, dus mailen is beter! Daar kan ik vrijwel elke dag even kijken.

Leuk om jullie berichtjes te lezen! Oma’s maak jullie geen zorgen, ik red het prima! De kaartjes zijn onderweg!!

Een dikke knuffel van Karen!

  • 04 September 2008 - 15:29

    Rianne (zus):

    Zo nu ben ik de eerste :)
    wat un lange verhalen kun jij schrijven zeg;) wel leuk om te lezen,
    Ben benieuwd naar je pak,
    en ja monique ik zal t onthoude haha
    Maar ik houd me hier wel goed tussen paps en mams;)
    Als je nog een keer belt, zorg ik dat ik er ook ben.
    Tot snel zussie!
    Liefs..

  • 04 September 2008 - 15:31

    Nicky:

    heej meisje,, oeh ik ben stikjaloers, wit strand, palmbomen, de zon en een warme zee! wat wil je nog meer!? ik ben erg benieuwd naar je maatpak en winterjas!! ik zou er zo 23434 hebben laten maken haha, maar jullie hebben dus al een lekker kleurtje gekregen!? beter, en de lunch/ het eten.. al bekende dingen gezien? wat krijg je zoal te eten? meid geniet ervan! en have fun in a la Salou!! xx nicky

  • 04 September 2008 - 15:44

    Susanne:

    Heb dich net nog gesproke, mr met zo'n verhoal kin ik toch beter inschatte watse allemoal duis. Hahaha, Nicky met zien reactie euver de kleijer...volgens mich koste weej me z'n allen die kleijermakers un aantal weke aant werk hooije ;)
    Bin beniejd noar de foto's....merk auk al drek det ik in mien aafstudeerjoar zit, want heb ut no al superdruk!! Mr det hes dich gehad, dus geniet der lekker van! Liefs!

  • 04 September 2008 - 16:45

    Heidi:

    Ochh meis, wat klinkt dat allemaal heerlijk! Het is wel wennen in mijn eerste weekje Breda zonder Karen, maar ik sla me er wel doorheen hoor :p

    Blijf jij ondertussen lekker genieten van je toetjes daar;)

    Liefs, Heidi

  • 04 September 2008 - 18:11

    Bram:

    Ziet er goed uit karen!Volgens mij liggen jullie meer op het strand als wat anders. Maar ik geef jullie geen ongelijk ;)

    Geniet er nog van!

  • 04 September 2008 - 18:16

    Susanne:

    Karen!

    Leuk om je verhalen te lezen :). Chique hoor, een maatpak en mooie stranden ;). Hier in NL is het mooie weer toch echt voorbij...
    Ben trouwens verhuisd..ein-de-lijk!
    Geniet ervan!

  • 04 September 2008 - 19:38

    Mo:

    Woow flink verhaal! Maar echt super weer! En toe maar een maatpak en een winterjas, bin beniejd! Geniet ze nog! Kuskus!

  • 04 September 2008 - 21:26

    Loes:

    Hahaha dalijk kom je 10 kilo zwaarder terug met al je toetjes :)! Nee hoor, geniet er maar lekker van! En een winterjas... met zo'n lekker weer? Wel sjiek dat je dat hebt kunnen laten maken! Ben nog steeds jaloers als ik je verhalen lees en je foto's zie, want hier regent het en is het koudddd! Bijna tijd voor de flanellen pyjama alweer.. Wordt flink afkicken als je met kerstmis terug komt! Maar ergens hopen we gewoon nog steeds op een hittegolf hier in Nederland! Meadje geniet dervan en hauwt os mer good op de hoogte hie en maak os mer jaloers :P! Tot snel! Kus Loes

  • 05 September 2008 - 08:34

    Wilma:

    als je zo door gaat heb je straks een heel boek geschreven, leuk om dit allemaal te lezen. Enne... eet maar lekker hoor kun jij wel hebben.
    Groetjes

  • 05 September 2008 - 10:10

    Roos:

    Leuk dat je op het eind even eaam de oma's denkt maar opa is er ook nog.
    Die gaat een briefje schrijven en een van de kinderen of kleinkinderen zal dat via de computer sturen.
    Ze hebben 's avonds op de verjaardag van remco de foto's gezien, vonden ze wel interessant.
    Je ziet wel dat de tijd omvliegt als je maar genoeg plant om te doen.
    Heel veel plezier nog en tot volgende week.

  • 05 September 2008 - 10:10

    Marion:

    Hey Jop!
    Ik moet beginnen met de gr's van mam. Die leest volop mee! Hoe is het dagje treinen gegaan? zal wel anders zijn dan NS he!? Dus als je hier bent niet meer klagen! En je bent je engels aan het opkrikken, je komt terug als een waar talenwonder!! ;-)
    We mailen snel weer!
    xxx

  • 06 September 2008 - 11:23

    Majo:

    Leuk, weer nieuwe foto's! Mooi pak Karen, misschien mag je nog wel een keer assessment doen of verdedigen :P

    Leuk je even op msn gesproken te hebben! Succes met de treinen en tot mails

    Kus!

  • 09 September 2008 - 13:35

    Lianne:

    Hey Karen!
    Ik had je verhaal al gelezen maar had ff niet in de gaten dat er nieuwe foto's bij zaten leuk om te zien! volgens mij vermaak je je prima.. geniet nog van de laaste daagjes daarna mag je aan de arbeit ;) ben erg benieuwd! kus lianne

  • 09 September 2008 - 16:03

    Mieke:

    Hee karen,
    ja dat had ik ook al, toen stond er nog maar een foto! Het ziet er wel echt heerlijk uit moet ik zeggen! Geniet er van! xx

  • 09 September 2008 - 18:09

    Gertie:

    keileuk om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben
    Geniet ervan, groetjes

  • 10 September 2008 - 14:11

    Jacqueline Leenders:

    Ha Karen!
    Leuk om je verhalen te lezen hoor en dat jullie goed naar jullie zin hebben.
    (mooi pak karen)
    Heel veel plezier en geniet ervan groetjes

  • 11 September 2008 - 03:45

    Nienke:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt:) Leuk verhaal en leuke foto's. In sydney mag het van mij ook wel zulk lekker weer worden als bij jou:P
    Ja Nederlanders zitten echt overal:|
    Succes meid!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 40543

Voorgaande reizen:

03 Juni 2012 - 29 Juni 2012

Peru & Bolivia

10 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Backpacken in Borneo

11 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Interrailen Balkan 2009

22 Augustus 2008 - 22 December 2008

Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: