De eerste daagjes... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karen Joppen - WaarBenJij.nu De eerste daagjes... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

De eerste daagjes...

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

25 Augustus 2008 | Vietnam, Hanoi

Heej hallo!!

Zooo mijn eerste echte berichtje in Vietnam!!! :D
Na een lange en vermoeiende reis (lees 24h onderweg, tijdsverschil en weinig slaap) zijn we zaterdagavond aangekomen op het vliegveld in Hanoi! Wat een reis; nachtelijke 24h business in Dubai, de uurtjes op het vliegveld in Bangkok (mn eerste interview al gegeven int Engels;)) uiteindelijk Hanoi.
Wat waren we blij dat daar een mannetje stond met een bordje: Miss Joppen & Van Nieuwenhuijzen! Wij in een autobusje op weg naar het Hotel. Onze ogen hebben we flink de kost gegeven! Wat een andere cultuur, arme schuurtjes langs de drukke wegen waar mensen in wonen. Het chaotische verkeer in Hanoi,ja tis echt zo, ze maken van een 2 baans weg spontaan een 3 baansweg en de scooters gaan overal tussendoor! Het regende wel, beetje jammer maargoed;)
Bij aankomst waren onze reisgenoten eral.Even kort kennis gemaakt en vrij snel gaan slapen. Waren erg moe. Geen super nacht gehad, maar dat mocht de pret niet drukken.
De volgende ochtend vertrokken we om half9 naar HAlong Bay. Weer regen...verdorie toch, k dacht dat ik ging zonnen daar;) Halong Bay is een baai met meer dan 3000 eilandjes, volgens de plaatjes erg mooi. We gaan het zien... MEt zn alle in t busje en 3 uur rijden. Hanoi overdag is toch anders dan snachts. Verbaasde gezichten over het verkeer en de dingen die ze per scooter vervoeren (levende varkens zelfs) waren ook overduidelijk aanwezig!
Halong Bay is niet alleen op plaatjes mooi, in het echt ook! Wat een uitzicht!
In Halong Bay een super mooie boot en meteen een lekkere lunch. Ja ik vond het zelfs heerlijk! Garnalen, krab, rijst..hmmm k heb genoten! Smiddags wat grotten bezocht en een van de 3000 rotsen beklommen, waarna we een duik hebben genomen in het warme water. Het kan allemaal in Vietnam!!
Savonds nog even gekletst met onze duitse reisgenoot en onze gids, Jacky. ERg gezellig, nog steedsmoe dus niet te laat nr bed. Snachts werden we wakker van superharde regen en bliksem...Hmmm...das wat minder dachten we. Voelde me ook niet superfit dus even een minder momentje.
Gelukkig scheen de zon de volgende ochtend dus de bikini's werden uit de tas gehaald. Wat een leven; wakker worden tussen de rotsen en om half9 op maandagmorgen in bikini op het dek....Vervelend is anders...:D
Nu terug in het hotel in Hanoi, beetje gedoe met bagage, andere kamer. Maar alles is goed!
Morgen gaan we Hanoi echt zien en hebben we onze eerste vietnamese les.

Al met al bevalt het me hier wel. We lachen veel en hebben lol. Af en toe mindere momentjes mr die horen er ook bij:) Beetje kleur al gekregen en dat ga ik natuurlijk verder opbouwen;) Het eten valt me erg mee, waar ik ook erg blij mee ben! Proef eigenlijk alles (goed he mam;))
Ook het engels praten gaat redelijk, SAnne is natuurlijk de specialist, mr gesprekken voeren lukt wel. Betrapte me er gisteravond al op dat ik in het Engels dacht!
De foto's volgen zo snel mogelijk, de leuke dingen wil ik jullie niet ontzien! Echt super leuk om alle berichtjes te lezen, doet me erg goed! Ga er mee door zou ik zeggen!
En mam, stop met de smsjes sturen,want ik heb al minimaal 30x hetzelfde gekregen:)
Tot het volgende berichtje!!

Liefs, x van karen uit Vietnam!!

• 25 Augustus 2008 - 08:50

Loes:

Karen!!!! Super om wat van je te horen!! Ik word helemaal blij van je berichtje en ben nog steeds supertrots op je dat je dit doet. Ben benieuwd naar je volgende verhalen, dus laat maar snel weer komen zou ik zeggen! Veel plezier, ook groetjes aan Sanne!

Kus Loes

• 25 Augustus 2008 - 08:50

Marion:

Hey Karen,
    Wat een leuke verhalen nu al... en dan zijn jullie pas een paar dagen op pad! Het weer hier is helaas iets minder als bij jullie, het is hier bijna herfst! Hoop dat jullie het goed kunnen vinden met de reisgenoten, is goed voor de talenkennis ;-) Had trouwens niet verwacht dat je alles zou eten.. erg goed jop! Ik wacht vol spanning op de nieuwe verhalen!

xxx Marion

• 25 Augustus 2008 - 08:51

Roy:

Hey Karen,

Leuk te horen dat je goed bent aangekomen en je het na je zin hebt! Succes met je vietnamese les!

Roy

• 25 Augustus 2008 - 08:52

Caat:

ohh kate mate! wat een heeerlijk bericht! Voor mij even een aantal minuten goede afleiding vóór vanmiddag... AHHH u gaat toch wel duimen vanuit daar he?! nou heee geniet maar lekker verder van alles ennnn tot de volgende berichten! dikke plakkerts!

• 25 Augustus 2008 - 08:57

Nicky:

heej meid! super om dit te lezen!! ik ben heel erg benieuwd naar de foto's! al kan ik me al heel veel voorstellen met jou verhaal erbij! lijkt me idd mega,, alleen die levende varkens @t de scooter dan niet zo.. haha. niet zeeziek geworden haha, of ben ik de enige die daar last van heeft ;) en de mensen daar.. hebben die ook 'n soort klederdracht.. of z'n hoedjes op ofsow?! ik zie het wel op de foto's!! Meid geniet ervan, pas goed op jezelf! kus nicky

• 25 Augustus 2008 - 09:19

Monique:

Jaja doar is het dan, ut ierste berichtje vanoet azie! En het klinkt al super!! Gelukkig is alles met de vlucht etc goadgelaupen. Bin beniejd noar dien ierste woordjes vietnamees ;). Kei veul plezeer doar!
    Dieke Kus,
    Mo

• 25 Augustus 2008 - 09:24

Sanne:

heey karen!

aah klinkt allemaal wel erg mooi!

gelukkig heb je het ook naar je zin!
    en geniet er van he!!

Succes met alles;)

xx Sanne

• 25 Augustus 2008 - 10:03

Bjorn:

Heej Karen,

Klinkt allemaal goed, gaat helemaal top worden de komende 4 maandjes dus! Vet he al die omgevingen enz...vond ik ook prachtig! Geniet ervan en knal die foto's er maar gauw op!

Kus!

• 25 Augustus 2008 - 10:29

Frank:

Hey Karen,

Klinkt heel leuk allemaal.
    Veel plezier op je reis, en succes met je Vietnamese les ;)

Gr's Frank

• 25 Augustus 2008 - 10:54

Wil En Sanne:

Heej karen!! wat klinkt det allemaol al errug leuk!!! maar good det t eate dich smaakt!! zien wer beniejd noa dien volgende verhalen en foto's!! geniet der lekker van!! Groetjes!! xx

• 25 Augustus 2008 - 10:56

Anke:

Haaa Kate!

Wauw, je bent er nu echt!!! Klinkt allemaal erg goed en zo te zien ben je al bijna ingeburgerd (Engels denken en alles eten/proeven). Heel veel plezier en ik wacht op de fotos!

xx Anke

• 25 Augustus 2008 - 11:30

Kelly:

Heeey karen! Wat leuk al zoe snel een berichtje! Klinkt allemaol al erg good! Hebs ut al prima noar dien zien gluif ik! Geniet dr van en kiek oet noar dien volgende verhaal!

xxx Kelly

• 25 Augustus 2008 - 12:15

Jaim:

ha jopje!
    leuk om van je te horen! doet me goed dat het je bevalt daar!vraag me af of ze daar ook leuke vietnameesjes hebben hahaha!

xxx

• 25 Augustus 2008 - 12:19

Wilma:

klinkt allemaal geweldig Karin.ben benieuwd naar wat leuke vietnamese woorden. groetjes

• 25 Augustus 2008 - 12:50

Joost:

Hey Kaatje,

Zo te lezen niet echt vervelend daar aan de andere kant van de aard kloot! Ik dacht zal je nog ff een berichtje sturen tussen het inpakken door! Ja ben druk bezig! Moet ook wel want we gaan vannacht weg! Nou ik zal je volgen via de site en binnen een paar dagen hoop ik zelf mn eerste blog op hyves te plaatsten kan jij me ook volgen! Als je in de buurt bent kom rustig een keer op de koffie;-)

Liefs x Joost

• 25 Augustus 2008 - 13:46

Rowan:

Hee KA,
    Zo te lezen alles toppie joppie in Vietnam! Lijkt me te gek wat je daar allemaal meemaakt. Nog geen heerlijke lassie loempia's gehad? Die komen vast nog..Geniet ervan!

Dikke knuffel

• 25 Augustus 2008 - 15:04

Majo:

Het klinkt al super daar en je bent nog maar net begonnen! Vanavond maar alleen ANTM kijken, ja het is weer begonnen! Ik zal je op de hoogte houden ;-)
    Kus!

• 25 Augustus 2008 - 15:35

Pap, Mam En Je Zusje:

heey karen!
    wat un super vette verhalen! echt leuk om te horen. haha WAt goed dat je het allemaal eet, ik zei al tege mam dat mij krab toch niet erg lekkr leek;) Mam doet haar best wat betreft de smsjes,
    Enne mijn tentamen ging vrijdag erg goed:);)
    Geniet ervan en have fun!
    dieke knoevel van os

• 25 Augustus 2008 - 16:20

Mieke:

Hee karen!
    Gelukkig is de reis goed verlopen! En zo te lezen heb je het naar je zin! Geniet er goed van en schiet maar op met die foto's, ik ben benieuwd. Eens kijken of mn berichtje er nu wel op staat, al 3 keer geprobeerd!
    Groetjes xx

• 25 Augustus 2008 - 16:56

Bram:

Ziet er allemaal goed uit! Ik sta ervan te kijke dat je al het eten probeert haha...
    Ben benieuwd naar de foto`s, en succes met je lessen!

groetjes!

• 25 Augustus 2008 - 17:26

Marieke:

Hey Karen!

Leuk om je verhalen te lezen! Fijn dat alles goed gaat daar!

Heel veel plezier en ben benieuwd naar je volgende verhaal!

x Marieke

• 25 Augustus 2008 - 18:08

Frances:

Heeeee!!
    Leuk um get van dich te huure!!
    Volges mich geit t hielemoal good komme!;):D

Super veul plezeer nog en wies t volgende bericht!

-x-

• 25 Augustus 2008 - 18:58

Eefke:

Heej Karen!!

Wat leuk om iets van je te horen! Gelukkig is de reis goed gegaan en bevalt de Vietnamese keuken je wel :) Ben beniewd naar de foto's en je volgende verhale!
    Veel plezier daar!!!

Liefs Eef

• 25 Augustus 2008 - 19:20

José :

Ha karen!Ik ving het echt nog stieds een raar idee des dich now daor zits en weej heej. Mar super um te huure det t dich daor good geit! Ik wacht in spanning aaf nar dien volgende berichtje! groetjes oet Hout-Blerick KUS josé

• 26 Augustus 2008 - 08:56

Joep Vd Sterren :

Heej Karen,
    Zo dat klinkt nog eens goed zeg! Zal wel ff wennen zijn geweest ja, die cultuurshock, maar zijn de mensen daar gastvrij, of juist heel terughoudend?
    Verder nog heel veel plezier daar!!

• 26 Augustus 2008 - 10:12

Heidi:

Heeeyy popieJoppie!

Superleuk om je verhaal te lezen!! blij dat het zo goed bevalt. je kijkt er wat aan af daar in dat maffe Azie he? je zult je vast nog vaak genoeg verbazen de komende maanden maar dat is alleen maar leuk (meestal dan:D). Ik hou je in de gaten meid, geniet ervan!!

KUS, Heidi

• 26 Augustus 2008 - 12:36

Christel:

Hey Karen,

Ik kan niet wachten om ook te gaan! Helaas duurt het voor mij nog ongeveer een half jaar voordat ik vertrek, maja in de tussentijd kan ik mooi wat verhalen van jou lezen!

Ben benieuwd naar de foto's!!!

Geniet ervan! Kus

• 26 Augustus 2008 - 14:25

Pim:

heej karen! leuk verhaal zeg, volgens mij is het daar wel gezellig, nou nog veel plezier verder en niet te bruin hé, haha

pim

• 26 Augustus 2008 - 17:10

Roos:

Heei kei leuk om dit te elzen, ben benieuwd naar foto's. Goed eten zodat je niet te mager terug komt veel plezier.

• 26 Augustus 2008 - 17:53

Jacqueline Leenders:

Ha Karen,
    Leuk te horen dat je goed bent aangekomen bent!!!
    Leuk om je verhalen te lezen.Geniet er maar lekker van he!
    veel plezier

• 26 Augustus 2008 - 19:40

Lianne:

Hey karen leuk om zo snel al wat van je te horen!Hoe zit je rugzak nog geen hernia opgelopen ;) haha respect heel veel plezier nog en kom maar op met die eerste foto's! x

• 26 Augustus 2008 - 21:09

Gijs:

Hey Karen,

Was van plan om 'n berichtje achterlaten op je vorige bericht, maar toen zag ik dat je gisteren alweer 'n nieuw bericht had geplaatst.
    Ik ben blij dat de reis goed is verlopen en dat de eerste indrukken goed zijn. Goed begin is het halve werk, zeggen ze. En ze hebben vaak gelijk.
    Veel plezier met het verkennen van Hanoi en kijk uit naar 't volgende verhaal met foto's.

gr Gieske

• 27 Augustus 2008 - 04:49

Eefje:

Ha Karen,
    herkenbare verhalen ;) Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt...blijven lachen en dan komt het inderdaad allemaal goed! heel veel plezier tijdens al je tochten!
    xxx Eefje

• 27 Augustus 2008 - 19:47

Martine:

Karen! Ik krijg een beetje déjavu waarbenjij.nu gevoel.. Te gek allemaal! Vietnamese les?! Hoe stoer! Ik wil je straks wel ching chang chong horen praten. Complimenten voor je verhaal..
    K ben blij dat ik de 34e in de rij ben met een reactie.. (kun je nagaan dat er dan bijna dubbel zoveel zijn die het gelezen hebben!!)

Geniet ze! Groeten aan Sanne.. Doe voorzichtig! En tot de volgende waarbenjenuweer!

Kusje Martine

• 28 Augustus 2008 - 19:43

Marion:

Hey Jop,
    Anh có khóe khóng? Hoe gaat het met je vietnamees? Ik ben erg benieuwd naar de eerste foto's, kunnen we vanuit hier mee genieten!

Ta.m Bie^t
    xxx