Op naar een nieuw avontuur!! - Reisverslag uit Maasbree, Nederland van Karen Joppen - WaarBenJij.nu Op naar een nieuw avontuur!! - Reisverslag uit Maasbree, Nederland van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

Op naar een nieuw avontuur!!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

29 Juni 2008 | Nederland, Maasbree

Eindelijk mijn eerste berichtje op mijn eigen website! Wat heb ik daar naar uitgekeken, om dit te schrijven! Nu komt het echt dichtbij!
Omdat ik afgelopen week mijn HBO-diploma Vrijetijdsmanagement heb gehaald, ga ik 22 augustus beginnen aan een nieuw avontuur. Samen met Sanne ga ik dan vier maanden rondreizen door Zuid-Oost Azië. Onze reis start in Vietnam, waar we met Activity International drie weken het Vietnamese leven gaan ontdekken. Daarna is de bedoeling dat we vier weken vrijwilligerswerk gaan doen in Hanoi (hoofdstad Vietnam). Het vrijwilligerswerk gaan we doen met kinderen. Welk project is niet bekend, we hebben onze voorkeur opgegeven en daar worden we ergens geplaatst! Als dat achter de rug is, gaan we met z’n tweetjes op pad. Het echte backpacken kan beginnen. Laos, Cambodja en Thailand staan op het programma.

Alle intentingen zijn gehaald, de backpack en schoenen staan klaar, alleen het visum voor Vietnam moeten we nog even regelen.
Vrijdag 22 augustus vliegen we om 15.15 uur vanaf Dusseldorf naar Bangkok. Vanuit Bangkok hebben we een enkele reis naar Hanoi geboekt waar we 23 augustus in de avonduren zullen arriveren. Om toch het kerstfeest thuis te vieren komen we 22 december weer naar huis.

Vier maanden naar Azië. Weg uit het vertrouwde Nederland. Een andere bevolking, het warme, tropische klimaat en gewoontes en rituelen zullen anders zijn. Leven uit één rugzak. Iedereen die ik moet missen vier maanden! Wat zal het wennen zijn de eerste tijd. Maar alle leuke en spannende ervaringen die wij gaan beleven wegen hier niet tegenop!

Ik houd jullie op de hoogte en ik hoop dat jullie mij ook op de hoogte houden van het leven in Nederland die vier maanden. Alle mailtjes, krabbels, berichtjes en smsjes zijn van harte welkom!!

Groetjes, x Karen

  • 29 Juni 2008 - 14:13

    Frances:

    Oeh Oeh Oeh!!
    Echt spannend allemoal..!! =D
    Succes met alle veurbereidingen!

    Tot snel!
    Kus!

  • 29 Juni 2008 - 14:16

    Martine:

    Karin dat is stoer!!! Had ik even niet in de gaten wat je allemaal van plan was in het verweggistan! Het programma klinkt goed, en ben er dan ook van overtuigd dat het allemaal goed gaat komen.
    Misschien zie ik je nog voor de 22e augustus anders wens ik jou en Sanne alvast heeeeeeeel veel plezier en goeds toe!
    Waarschijnlijk had je um al gevonden maar voor meer informatie en maffe verhalen/foto's uit het Azië continent kun je kijken op andreaenmichiel.waarbenjij.nu

    Groetjes Martine..

  • 29 Juni 2008 - 14:17

    Sanne:

    Yow travelmate!!

    Ik ben nu ook een site aan het maken.. haha !!

    sannevannieuwenhuijzen.waarbenjij.nu hotsekiedeeee!!

  • 29 Juni 2008 - 15:05

    Kelly:

    Heey karen!

    Nou kumt het echt dichtbeej! Spannend huur. Ik weit zeker desse een te gekke tied tegemoet geis, en super vuul geijs zeen en meijmaken! Ik hoaj dien site beej!!

    Succes en kei vuul plezeer natuurlijk!

    xxx Kelly

  • 29 Juni 2008 - 15:58

    Sjors:

    Veel plezier en succes!!

    Groeten,
    Sjors

  • 29 Juni 2008 - 16:01

    Karlijn :

    Ja joppie!! dan gaat t dalijk toch eindelijk eens beginnen voor jou!! ik ben zelfs excited voor jou en ben nu al benieuwd naar je berichten! maar ik weet toch zeker dat je van die landen zult gaan houden, stuk voor stuk!!
    Doe ho chi minh de groetjes van me en vergeet vooral de stokjes niet!!

    xxx Karlijn

  • 29 Juni 2008 - 18:31

    Heidi:

    Jaa bereid je voor op alle correspondentie, ik ga je wekelijks mailen, net als jij tijdens mijn halfjaartje Azië hebt gedaan!

    Liefs & Xxjes Heidi

    P.S. Wat een opluchting moet dat zijn, nu er eindelijk iets op staat wahhahaha

  • 29 Juni 2008 - 18:34

    Monique:

    Karen! jahaa doar is het langverwachte verhaaltje dan toch! Echt superspannend maar kei vet desse geijs! Ik zoei auk zoewe wulle goan. Geniet nog ff van Nederland en dan op noar hét avontuur!!
    Dieke kus!!

  • 29 Juni 2008 - 19:10

    Sanne:

    Heej karen!!
    leuk detse un site hebs gemak! goan auk ik zkr beej hoije!
    dus de bis dit joar neet op het tunnelkidsdagje..? des wal jammer! maja.. dich alvast un super leuke tied gewenst! mar we zeen os nog wal vanteveure! :) groetjes!!

  • 29 Juni 2008 - 19:32

    Rianne:

    Karen,

    Nou dat gaat spannend worden idd. Maar wel een super ervaring. Het programma ziet er in ieder geval wel super uit.
    Veel plezier en misschien nog wel tot voor 22 augustus.

    Xx

  • 30 Juni 2008 - 07:03

    Susanne:

    Shit Jop, bin ik no neet de ierste ;) Haha! Kriegse met zon volbezatte weekenden :p
    No kin ik in idder geval wel good onthooije wat ge no PRECIES got doan! We zeen os gauw weer. Liefs

  • 30 Juni 2008 - 11:20

    Susanne S:

    Haa Karin!

    Wat leuk man! :D Zuu zoewe in diene backpack willen kroepe. Al dink k det det erg moeilijk wuurd? Haha..
    Ik goa dich in elk geval zeker via deze site volgen!
    Succes nog met dien verdere veurbereidingen!

    xx Susanne

  • 30 Juni 2008 - 16:48

    Jaim:

    ha jopje!
    eindelijk is de site in de lucht he! het is dus echt menens, jij die naar azie gaat! vind het helemaal toppie voor je!ik heb ook een site jaimiekok.waarbenjij.nu hierop volg je alle vette gebeurtenissen uit maasbree hahahaha!

  • 30 Juni 2008 - 17:03

    Anke:

    Joehoe, de site is er!! Nu nog wachten tot het zo ver is en je echt gaat... Spannend spannend!! Tuurlijk zien we elkaar nog voor die tijd, maar ook via je site; heel veel plezier straks alvast en ik hoop dat je veel nieuwe, mooie en leuke dingen mee gaat maken!

    Dikke kus Anke

  • 30 Juni 2008 - 21:01

    Mieke:

    Karen! Zuut dr good oet veur dig de kommende moanden! Heerlijk! Ik goan dig dan auk good volgen via de site! En zeker duk foto's plaatsen! Tot snel!!! xx

  • 01 Juli 2008 - 16:46

    Marjolijn:

    Hee Roomie
    Blijf je gewoon mn roomie noemen hoor :) Hoe zijn de laatste dagen in de Ceresstraat? Moeilijk om afscheid te nemen? :P
    Hier is het heerlijk! Succes met alles, maar ik hoop je nog even te zien voordat je gaat!

    Kus

  • 01 Juli 2008 - 20:02

    Eefje:

    Haa!!
    ja we gaan de komende tijd heel dich bij elkaar zitten ;) Ik zal ook jouw site volgen als ik mijn eigen site op to date aan het houden ben in een internetcafe. Heeeeeeel veel plezier!!
    xxx Eefje

  • 02 Juli 2008 - 08:49

    Fieke Neessen:

    Hey Karen!

    Heel veel plezier daar zo ver weg! Ik weet zeker dat het je goed gaat bevallen. Je ervaringen zullen super zijn, die je ook nooit meer vergeet!
    Het mooie is dat je in zo'n ver land, weet wat je in Nederland mist of juist niet;) en wie je echte vrienden zijn!

    Maak er een toffe tijd van, want geloof me (eigen ervaring) je mist hier niets! Alles gaat gewoon door en iedereen is gewoon aan het werk net zoals anders!

    Veel plezier!

    Liefs,
    Fieke

  • 03 Juli 2008 - 09:05

    Nicky:

    Heej meid! eindelijk je eige site.. Hoop dat je 'm vanuit daarachter goed gaat bijhoude en veel pica's erop zet,, om zo ons op de hoogte te houden! ik zal je site aandachtig in de gaten houden, lijkt me super om al je verhale te leze! in ieder geval gaat er een hele andere wereld voor je open! geniet ervan! deze ervaring nemen ze je nooit meer af. Liefs Nicky

  • 04 Juli 2008 - 09:24

    Rowan:

    Mooie site! Zo kunnen we je toch een beetje in de gaten houden, wellicht volgt er een nieuw verhaal voor in mijn boek hehe. Zal vast een te gek avontuur worden!

  • 07 Juli 2008 - 18:01

    Judith:

    Heej karen..jaja heb 'm nog onthouden van gisteren, dus dacht ff een berichtje schrijven!! Klinkt allemaal erg gaaf..alvast super veel plezier :) ma zie je vast nog voordat je weggaat!!

  • 14 Juli 2008 - 07:55

    Maarten:

    Hoi Karen! van harte met het behalen van je diploma! ik ben nog in de 'race' voor 10 sept. Mooi avontuur ga je tegemoet! Laos, Cambodja en Thailand lijkt mij ook een verschrikkelijk mooi 'rondje'. En nog vrijwilligerswerk ook, mooi mooi mooi! ik ga je in de gaten houden. enjoy! Maarten v Ark

  • 15 Juli 2008 - 07:39

    Annemie:

    hallo Karen heb net je site gezien leuk meid .enne ik ga je volgen samen met Jan groetjes Tante..Annemie

  • 02 Augustus 2008 - 20:35

    Twan En Danny:

    Hoi Karen, wij zullen je echt gaan missen de komende 4 maanden. We gaan je in de gaten houden. We wensen je een goede reis en veel plezier in Azië. Groetjes Oom Twan en neefje Danny

  • 06 Augustus 2008 - 10:12

    Mat En Ank:

    Hey Karen! Heel veel plezier samen met je vriendin op jullie verre reis! Geniet er van. We hebben ons aangemeldt voor je nieuwsbrief dan blijven we op de hoogte van jullie avonturen. Groetjes

  • 06 Augustus 2008 - 21:03

    Wilma:

    Nog proficiat met je diploma.Zo te lezen wordt het een geweldige reis,wat een avontuur.
    groetjes!!!!!

  • 07 Augustus 2008 - 08:36

    Jeanine:

    Karen ut kump nou wal huul dichbej hè!
    Ik wins dich súpervuul succes en plezeer in Azie. Maak dr ein te gekke tied van, en dan zeen we os wal weer teage kerstmis.
    Auk op zien tied wat fotootjes drop zette he!

    Ik zal dich missen op ut werk meadje, maar ik blief dich volgen via dees site!

    Xxies

  • 08 Augustus 2008 - 11:31

    Jaim:

    hey jopje!
    nog effkes he en dan ga je toch echt! heb er alle vertrouwen in! ik vind je een echt lefgozer, dat weet je he!

    xx jaim

  • 09 Augustus 2008 - 14:43

    Ellen Kuijpers:

    Hey Karen,

    Nou ik wens je heel veel plezier.
    Succes met de voorbereidingen en tot krabbels.

    Liefs xxx Ellen

  • 11 Augustus 2008 - 09:45

    Loes:

    Haa meid! Noe kump t echt dichtbiej he... Spannend zek, ich krieg der zelf al helemoal de kriebels van!! Maar gelukkig zeen ich dich zondig nog effe op dien afscheidsfeestje! Tot dan! Kus Loes

  • 12 Augustus 2008 - 09:09

    Marianne:

    Karen!

    Spannend man! Nou komt t allemaal wel erg dichtbij wah ;)
    Heel veel plezier (en succes) en let n beetje op jezelf, zo in dat verre, vreemde land!
    Ik hoop dat je echt n te gekke tijd daar hebt!

    x Marianne

  • 18 Augustus 2008 - 20:16

    Pieta:

    Haaaaa Karieeeennn!!!
    Nog 4 daagjes megje, daat giet t gebeure.
    Hiel veul plezeer en succes en let goot op ow zelf megje :).
    Veul groetjes vaan heej

  • 19 Augustus 2008 - 08:33

    Eefje:

    Ha muts!
    nou geit t echt bijna gebeuren veur dich he! In idder geval alvast hiel veel plezeer en n hiele goeie reis! Ik weit zeker desse n geweldige tied geis hebben! Hiel veul succes nog mit die litste dingskes!
    X Eefje vanoet Thailand ;)

  • 20 Augustus 2008 - 19:07

    An Van Ninhuijs:

    Hoi Karen,

    Wij wensen jou en Sanne een goeie reis en veel plezier. Geniet van alle mooie ervaringen..
    en..........pas goed opjezelf.
    groetjes
    Albert en An.

  • 21 Augustus 2008 - 12:30

    Floor:

    Karen:) Bijna is t echt zoewe wiet! Ik wins dich unne hiele goije reis en geniet d'r maar lekker van! Maar det geit gans good kommen dink ik zoewe! Neet te vuul stressen;)
    Kus, Floor

  • 21 Augustus 2008 - 13:05

    Natascha:

    Daag Dochter

    Nog 1 daag dan geit het toch echt gebeuren!!!
    Ik wens dich en die maatje hiel veul plezeer en geneet er van!!!
    Succes en doot veurzichtig.!!!

    xxxx Mooder Natas

  • 23 Augustus 2008 - 17:22

    Jaim:

    als het goed is arriveer jij (of ben je al gearriveerd) in laos nu..spannend..had van je mam al vernomen dat de tussenlanding goed was verlopen!geniet ervan!
    xxxxx

  • 23 Augustus 2008 - 17:25

    Jaim:

    herstel niet laos maar hanoi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 40530

Voorgaande reizen:

03 Juni 2012 - 29 Juni 2012

Peru & Bolivia

10 Juli 2010 - 30 Juli 2010

Backpacken in Borneo

11 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Interrailen Balkan 2009

22 Augustus 2008 - 22 December 2008

Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: