De eerste avonturen! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Karen Joppen - WaarBenJij.nu De eerste avonturen! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

De eerste avonturen!

Door: Karen & Roy

Blijf op de hoogte en volg Karen

15 Juli 2010 | Maleisië, Kuching

Een hele goede middag vanuit het zonnige Borneo!

Omdat het toch wel erg veel is wat we hier met z'n tweeen meemaken, toch maar besloten om korte verhaaltjes te schrijven om het thuisfront op de hoogte te houden!

Afgelopen zaterdag was het dan zover! Na heel wat voorbereidingen en dingen regelen vertrok om 21.20 uur ons vliegtuig richting Kuala Lumpur! Goede vlucht gehad met Emirates, gelukkig wat geslapen! Overstap in Dubai duurde wat lang, maar goed, tijd wel doorgekomen! 's Avonds om 22.00 uur geland in Kuala Lumpur, snel naar ons hostel (wat erg lang duurde ivm drukke doane), een snelle douche en naar de kroeg want Nederland moest natuurlijk voetballen! Een Holland House ingericht, wat erg leuk was! De wedstrijd was spannend, maar helemaal voor ons omdat we om 5h sochtends weer de taxi moesten halen naar het vleigveld voor onze volgende vlucht (5h voor ons, was 11h savonds voor jullie). Vlucht uiteindelijk gehaald en doodvermoeiend in Kuching aangekomen!
Hostel gevonden en even uitgerust en daarna de stad verkend, wat een warmte! Was wel weer even wennen hoor!
Verder die dag niet veel meer gedaan, erg moe.
Dinsdag zijn we naar Bako National Park geweest. Met een bootje naar het startpunt gebracht, vanuit daar een tocht van 2,5h en 2h terug gelopen door de jungle! Erg leuk, erg vochtig, maar een goede voorbereiding voor onze bergbeklimming as zaterdag! Onderweg nog opgeschrikt door Makaken, die Karens broodje wel erg lekker vonden! Na 2,5 uur bij een verlaten strandje uitgekomen, waar we heerlijke verkoeling hebben gehad! Daarna weer terug en kwamen moe, maar voldaan in ons hostel terug!
Het eten gaat ons ook steeds beter af! De eerste dag nog erg wantrouwend naar de eettentjes midden op straat, maar intussen volleerd 'straat-eters' en eten en drinken we savonds voor 16 RM royaal met zn tweeen (dat is 4euro in totaal!) Ideaal!
Woensdag Sarawak Cultural Village bezocht waar allerlei verschillende culturen/stammen te zien zijn. Hun gebruiken, rituelen en woonomgeving zijn daar te zien. Erg interessant!
Vandaag een rustige dag, de stad nog even verkennen, wat dingetjes reserveren voor de rest van de reis en ons 'mentaal' voorbereiden voor de beklimming as zaterdag! Krachtvoer is al ingeslagen;-)

Verder gaat het ons erg goed hier! Genieten van alles om ons heen en komen de volgende twee weken wel door!

Na onze beklimming zullen we de avonturen weer met jullie delen!

Groetjes uit Borneo!!
Roy & Karen

(sorry voor de lange versie ;-))

• 15 Juli 2010 - 08:27

Jeroen Vercoulen:

Het leest in iedergeval super gezellig. Heel veel plezier nog.

• 15 Juli 2010 - 10:20

Eefke:

Goed om iets van jullie te horen! Ik ben benieuwd hoe de bergwandeling jullie af gaat, de voorbereiding (ook woensdags) was in ieder geval goed ;)

Veel plezier!! xx Eef

• 15 Juli 2010 - 11:26

Kevin V Dam:

Fijn dat t goed gaat daar! Geniet er maar van! Volgende week om deze tijd zitten Leijsten en k alweer 2 dagen in Mexico...Groeten uit het zonnige Panningen!

• 15 Juli 2010 - 11:41

Monique:

Hee Karen!
    Goad um te huren det ge goad ziet aangekomme! En het klink al heerlijk..liekt mig gin probleem um doar de kommende weaken te euverleaven he?! Superveul plezeer samen!
    xxMo

• 15 Juli 2010 - 15:52

Jip:

Ha Karen en Roy,

Klinkt echt allemaal al kei leuk daar! En toch nog de wedstrijd kunnen zien! Geniet dr samen maar goed van!

xx Jip

• 15 Juli 2010 - 16:35

Mam:

Fijn dat het jullie goed gaat ik ben benieuwd hoe jullie die berg beklimmen bevalt hier is alles goed heb de filter al schoon gemaakt ging niet helemaal naar wens maar is allemaal goed gekomen de vissen zwemmen nog gr mam veel plezier

• 15 Juli 2010 - 20:14

Teun En Karin :

he spannende verhalen daar maar hoe zit het met de koffie zaderdag bij oma. heb je je al afgemeld?
    veel plezier ook van JOSE.

GR. OET BAOLDER.

• 16 Juli 2010 - 09:52

Sanne:

Heee lieve Maat!

Leuk verhaal en wat een prachtige foto!! Ik kan niet ontkennen dat ik het toch apart vind dat je nu weer in Azie bent zonder mij haha! Maarja, over een maandje ga ik zelf ook naar Indonesie dus ik heb geen klagen! Eens kijken of ik die rijstbakkers nog aan kan ;) ! Geniet ervan samen en dan gaan we binnenkort weer daten om alle foto's te bekijken enzo!

liefs xx

• 16 Juli 2010 - 10:36

Jose:

Klinkt erg leuk. Krieg al ut idee desse weer op reis bis... det is dan auk wal zoe. maar een bietje korter ;)

Vuul plezeer met zn twee!

X josé

• 16 Juli 2010 - 17:29

Vera En Jos:

klinkt heel leuk,
    wij hebben nog geen s.o.s. signalen vanuit panningen gekregen. Jos heeft nog niet met spoed richting vijver hoeven gaan dus geen zorgen en veel plezier!;)
    ook van Koen en Gijs

• 17 Juli 2010 - 09:09

T Rooth:

hallo karen en roy

gaat jullie wel allemaal goed af en nu de berg op maar dat gaat ook wel lukken!!!
    geniet er nog van voordat je t weet ben je weer thuis. groetjes !!!!

• 17 Juli 2010 - 12:00

Nicky:

haaj!
    super om van jullie te horen!ik ben benieuwd naar al jullie foto's!
    geniet ervan samen!
    groetjes nicky

• 17 Juli 2010 - 14:12

Rowan:

Zo te lezen vermaken jullie je goed daar! Jullie zijn inmiddels de berg aan het beklimmen denk ik zo..good luck!! X