'Relaxen' in Kroatie! - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Karen Joppen - WaarBenJij.nu 'Relaxen' in Kroatie! - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

'Relaxen' in Kroatie!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

26 Juli 2009 | Kroatië, Zagreb

Hallo, daar zijn we weer!!

Vanuit Zagreb even snel een kort berichtje. Voordat we dan vrijdag daadwerkelijk naar huis gaan, daar willen we allebei nog absoluut niet aan denken!

Vorige week zondag dus in Mostar verbleven, een erg leuke, kleine, toeristische stad die bekend staat om de Old Bridge. Erg mooi, lekker relax dagje gehad. Eigenlijk is een dag al te lang daar, maar met genieten van t uitzicht en wat lekkers eten, komen wij de dag wel door!

'S ochtends weer vroeg op staan om om 7h de bus te pakken naar Dubrovnik, zon, zee strand, here we come! Een reis die iets langer duurde dan gepland en daarna op zoek naar ons hostel. Wat een trip, de hele stad bestaat uit kleine straatjes. Iemand wees ons op de bus, nou wij zoeken, geen bus te vinden, dus besloten om de gok te wagen en lopend te gaan met onze zware rugzakken, in de brandende zon, ongeveer 35 graden in de middaguur. Nou ik zeg t jullie, ik raad t niemand aan, na n klein half uurtje de taxi gepakt, die ons een klein stukje weggebracht, maar op een gegeven moment allemaal kleine straatjes waar de auto niet kon komen. Volgens de taxichauffeur ongeveer 200 meter lopen. Nou vol goede moed, maar helaas, de 200 meter werden 200 trappen op en af en weer op en af. Langs de drukke weg, we voelde ons bijna Peking Express. Maar uiteindelijk gevonden en een super plek, heel lieve gastvrije mensen, balkon met uitzicht op zee.
De rest van de week strand bezocht, jaja een beetje aan ons kleurtje gewerkt, sea kakyaking (toch wel zwaarder dan gedacht, auww auww onze armen), gebbqed bij de Deense jongens (en wederom het drankspel gedaan, gelukkig niet zo heftig als de keer in Sarajevo, maar wel gewonnen!!! hahaha, hilarisch!!) en genoten van t mooie weer! En de dagafsluiting met een wijntje op het balkon zitten mag ook niet vergeten worden! Elke dag 255 trappen op en af, zorgt weer voor mooie beenspieren!
Gister de hele dag een reisdag gehad, vanuit dubrovnik met de bus naar Split waar we eigenlijk de trein hadden gepland naar Zagreb. Maar door een ernstig treinongeluk tussen Split en Zagreb de dag ervoor (wat een geluk hebben wij dan weer!!), werden er bussen in gezet. Zo gebeurde dat we bijna 12 h gereisd hebben gister, maar nu in een super hostel zitten.

Vandaag de Plitvice Meren bezocht, ik zou zeggen, google het even, het is de moeite waard, en jaaa de meren zijn in het echt net zo blauw! Super!!!

Nu nog een paar dagen en dan zit het erweer op, we moeten er ABSOLUUT nog niet aan denken...Maar goed, All the good things come to an end zullen we maar zeggen.
Wij drinken ons nog een wijntje en gaan nog even heel hard genieten!!

Liefs xxx Karen

• 27 Juli 2009 - 05:46

Roos:

hoi meiden,

jullie maken echt weer vanalles mee. Je conditie hou je op deze manier wel goed op peil.
    Geniet deze week nog van de zon en een goede terugreis.

Groetjes uit Velden

• 27 Juli 2009 - 13:53

José:

Nou dan relax ze nog maar lekker... 'time flies when you're having fun'. Ook al willen jullie er nog niet aan denken... toch alvast een goede terugreis!!
    X josé

• 27 Juli 2009 - 16:38

Mam :

ha meid

fijn om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    helaas gaan ook de leuke dingen voorbij, maar je vergeet ze nooit moet je
    maar denken!!!!
    tot vrijdag, we zien ons wel op t station..

groetjes ook aan monique

van pap en mam

• 28 Juli 2009 - 07:47

Eefke:

Hoihoi!

Gelukkig maar det ge nog neet aan truukreis wilt dinke! Toevallig kwaam dr heej net emus met foto's van de plitvice meren wow des idd de meute weart jao! Ik mot zegge det ik ouk al aardig in de vakantiestemming kom met al die vakantieverhaole van idderein. Geniet nog van de letste daagjes.

X Eef