De eerste dagen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karen Joppen - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Door: Karen & Monique

Blijf op de hoogte en volg Karen

14 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!!

Omdat het toch wel veel is wat we allemaal meemaken, hebben we besloten om het bij te houden via de website! Dus bij deze kunnen jullie onze mooie reis wederom gaan volgen!!

Zaterdag via Venlo naar Dusseldorf vertrokken om daar op de nachttrein naar Wenen te stappen. Toch wel weer spannend zo'n reis! Met 7 personen in een coupe waaronder een baby van 5 maanden....als dat maar goed gaat... Maar de baby heeft zich keurig gedragen en na een beetje slaap de volgende ochtend om 9.30 uur in Wenen.
Het zonnetje scheen...laat de vakantie maar beginnen! Ingecheckt in het hostel, waarbij bleek dat we toch echt te weinig slaap hadden gehad. En maar op de bel drukken dat we in wilde checken, bleek de deur gewoon open te zijn! Haha! Een prima 6 persoonskamer met Ikeabedden. Op naar Schonbrunn, waar het paleis van Prinses Sissi is te bewonderen. Erg mooi! Een korte rondleiding door de verschillende kamers gehad en door de tuinen gelopen, echt heel groot!
We waren toch wel moe, dus na een powernap van 1,5 uur weer vol goede moed op zoek naar iets lekkers te eten! Uiteindelijk gevonden en herlijk gegeten onder het genot van een glaasje rose!

Maandag 13 juli staat de treinreis van Wenen naar Belgrado via Budapest op het programma. Een lange reis, na 3 uur kwamen we aan in Budapest waar we geluncht (lees Macdonalds;)) hebben en om 13.05 vertrok de trein naar Belgrado. Een 6 persoonscoupe waar ruime zitplaatsen waren, die we moesten delen met 3 franse. Een lange rit want we hebben wel 1,5 uur bij de grensovergang stil gestaan ivm de paspoortcontrole. elke coupe langs en dat wel 2 keer....het kan efficienter als je het ons vraagt.. Uiteindelijk pas om half10 gearriveerd.
Gelukkig wel al een hostel geboekt maar bij aankomst bleek het hostel overboekt en waren er twee opties: of met zn 2en een 1 persoonsbed delen of 1 op de grond...Toch maar de laatste optie gekozen nadat we het hele hostel gevraagd hadden om matjes, slaapzakken en dekens. Uiteindelijk op 4 vloerkleden, 1 slaapzak, 2 dunne matjes en en dekbed een redelijk goede nacht gehad! Vanochtend een beetje uitgeslapen en Belgrado bezocht. Met 35 graden is dat toch een behoorlijke klus.. Na een wandeling vol heuvels, uitlaatgassen en stinkende lucht ineens een mooi park met schittend uitzicht gevonden! Bleek het oude Belgrado te zijn waar we de hele middag hebben rondgeslenterd. Erg leuk en wederom lekker gegeten! We zoeken t goed uit;)
Nu even terug in het hostel voor een opfrisbeurt waarna we het avondleven eens gaan verkennen, volgens de lonely planet moet dit erg goed zijn. Morgen gaan we naar het strand in Belgrado, toch eens even van de zon genieten en donderdag met de bus naar Sarajevo, eens kijken wat daar te beleven valt!

Verder gaat het allemaal goed hier en houden we het nog wel 2,5 week vol!

Groetjes Monique en Karen

• 14 Juli 2009 - 16:43

Heidi:

Oewww jaloers. lekker railtrippen door Oost-Europa, heerlijk.
    Kos is wisselend leuk en niet leuk, laat wel weer wat weten.
    Geniet ervan jullie!

Liefs, Heidi

• 14 Juli 2009 - 17:24

Floor:

Nice ladies! :) Leuk det ge t zoe beejhoaijt!
    Enjoy! En smeer uch maar good in morgen!
    Kuss!

• 14 Juli 2009 - 18:44

Nicky:

hoi hoi karen en monique!! super ik wil ook naar het paleis van Sissi, lijkt me erg mooi! genoeg te beleven dus richting de balkan. geniet ervan en let goed op elkaar! en niet te bruin worden ;) kusjes nicky

• 14 Juli 2009 - 19:35

Joost:

Lekker zeg en wij hier maar hard werken! Klinkt in ieder geval goed! Veel plezier nog x Joost

• 14 Juli 2009 - 20:48

Sanne:

Maat!

Haha das toch gek om jouw reisverhaaltjes te lezen zo ;) !! En ik zie dat de powernaps ook alweer geintroduceerd zijn, heeeeel goed haha!! Geniet er maar van, het vliegt weer voorbij voor je er erg in hebt! Laat ons maar hard werken ;) !

Tot gauw!!
    xx

• 15 Juli 2009 - 13:31

Anke:

Haaa... Klinkt gaaf!! Geniet er nog van en hoop dat de busreis morgen weer oke is?! Dikke x