Having a good time @ Bosnie - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Karen Joppen - WaarBenJij.nu Having a good time @ Bosnie - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

Having a good time @ Bosnie

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

19 Juli 2009 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Hallo allemaal!

We zijn weer bijna een week verder, dus tijd voor een nieuw verhaaltje! We hebben weer heel wat gedaan, gezien en meegemaakt!
Ik zyal maar gewoon verder gaan waar we gebleven zijn..
In Belgrado een heel gezellig eetstraatje ontdekt (na een half uur ronddwalen, maar t lag toch echt niet aan ons vrouwelijke richtingsgevoel, de kaart klopte ECHT niet;)) waar we redelijk goed gegeten. Ook meteen kennis gemaakt met de Servische cultuur, bandjes op straat en locals naast ons die de nodige shotjes en alcohol genuttigd hadden. Een leuke avond! De dag erna heerlijk relax aan het meer in Belgrado gelegen, maar pff wat een hitte. Het was niet echt een strand maar kiezelstenen, het leek dan ook net een grill, de hitte kwam je van de onderkant en de bovenkant tegenmoet! Na 3 uur toch mr verplaatst naar de schaduw... heerlijke dag gehad! S avonds wat gegeten en nog wat gekletst met onye kamergenoten, Deense jongens die de Balkan per fiets ontdekken, respect met al die bergen hier!
De volgende ochtend om 10.00 uur met de bus naar Sarajevo, erg benieuwd wat dat ons te brengen heeft! We hadden een dubbleroom geboekt bij een hostel, daar aangekomen moesten we met een vrouwtje meelopen, zei zou ons wel de kamer wijzen (er waren namelijk verschillende locaties). Aangekomen stond er een oud vrouwtje aan de deur en bleken we daar te slapen! In haar huisje hadden we een redelijk grote twee persoonskamer, maar een beetje vreemd was t wel, t voelde alsof we bij oma gingen logeren!! Na de ergste lachbui (dit moet ons ook weer overkomen) hebben we er maar t beste van gemaakt. Ze was erg aardig hoewel ze amper Engels sprak.
Sarajevo is een erg gezellig stadje midden tussen de bergen met pleinen vol fontijnen en overal souveniersshops. Niet te groot, en makkelijk rond te slenteren.
De dag erna hadden we een tour geboekt die ons naar de WarTunnel bracht. Erg indrukwekkend! Door deze tunnel werd alles vervoerd, gewonde mensen, zelfs de president maar ook voedsel, wapens enz. Dit was de enige manier om vanuit de stad Sarajevo naar de buitenwereld te kunnen omdat het helemaal omsingeld was door de Serven. Thuis ga ik er iig nog het een en ander over nalezen!
Daarna nog het oude olympische stadion bezocht op een heuvel buiten de stad, daar is nu ook vrij weinig meer van over. De Serven gebruikte het als schietlocatie, om de stad te beschieten. Erg indrukwekkend, de stenen lagen nog overal, niets opgeruimd. Mooie uitzichten waren daar iig wel!
Savonds afgesproken met de Deense jongens om een hapje te eten en toch eens het nachtleven te gaan ontdekken. Was gezellig! Ze wilde pers een drankspel doen, nou hoppa, wij zijn dan ook niet de beroerdste om mee te doen. Maar dat hadden ze beter niet kunnen doen, want t bleek toch wel weer dat meiden beter zijn;) Hahaha, hadden ze royaal onder de tafel gedronken! Daarna nog de kroeg in en kwamen we nog andere mensen van t Hostel tegen, al met al een leuke avond gehad waarvan we gister dan toch ook de hele dag nog last van hebben gehad... Poeh!
Niet veel gedaan gister, beetje uitgeslapen, rondgelopen door de stad en de populaire brug bezocht waar Frans Ferdinand is doorgeschoten! Vanochtend om 6h (wat een onchristelijk tijdstip) de tram naar de treinstation om na een mooie treinrit aan te komen in Mostar. Daar verblijven we nu en morgen gaan we naar Dubrovnik, waar we 5 dagen gaan genieten van zon, zee en strand!
Het gaat allemaal goed en gaan nog twee leuke weken tegemoet!

Liefs xxx Karen

• 19 Juli 2009 - 14:01

Sanne:

Potverdorie, klinkt allemaal niet verkeerd dat interrail tripje van jullie :D !

Geniet er van want het is zo weer voorbij helaas!!

Tot gauw! xx

• 19 Juli 2009 - 17:29

Mam:

ha meid

fijn om weer en verhaal te lezen.is weer genieten van de avonturen en je schrijfkunst.
    zo blijven we een beetje op de hoogte van jullie avonturen.
    geniet er maar van en tot over 2 weken.
    let goed op elkaar
    groetjes pap en mam xxxxx

• 20 Juli 2009 - 07:43

Joost:

Een kleine update vanuit Nederland... Het regent hier! Dat was hem en geniet daarom ook maar een beetje voor ons! X Joost

• 20 Juli 2009 - 16:47

Heidi:

Mennn nog steeds jaloers! Klinkt allemaal erg leuk.. Kos wordt eindelijk drukker en af en toe leuker. Maar weet nog steeds niet of ik blijf. Have fun in het Oostblok iig!

Kus, Heidi

• 20 Juli 2009 - 18:28

Nicky:

haaj meiden, haha drankspel met deense jongense.. en ik d8 dat denen en zweden, en mensen van die hoek juist goed konden drinken. Nou hebben jullie je mooi bewezen hihi. Geniet ervan! kusjes nicky

• 21 Juli 2009 - 05:18

Roos:

Je avonturenlust komt ook hier weer naar boven.
    Ik wens je heel veel plezier en we horen wel weer.

• 21 Juli 2009 - 15:47

José:

Je maakt me wat mee op zo'n reis. wat voor rare verhalen zal ik straks allemaal hebben ;) Ik krijg al de kriebels! Geniet er nog van!!
    Xx

• 22 Juli 2009 - 07:52

Susanne:

Hey Jop & Monique!

Zoe te leze bevelt ug tripje prima! Karen, mien smsje nog gekregen? Huurde van Eefke desse wat tel.problemen heijs. Miss neet gehad? Verder nog vuul plezeer!

Liefs