Nu we er toch zijn... - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Karen Joppen - WaarBenJij.nu Nu we er toch zijn... - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

Nu we er toch zijn...

Door: Karen & Roy

Blijf op de hoogte en volg Karen

12 Juni 2012 | Bolivia, La Paz

Ola amigo´s!

We vinden het wel weer tijd worden om iets te vertellen over onze avonturen. We maken erg veel mee!
Nadat we Huacachina hebben verlaten zijn we met de nachtbus naar Arequipa gegaan. Daar zijn we getuige geweest van een viering ter ere van Corpus Christi ( iets christelijks wat jaarlijks terugkomt). Was leuk om te zien hoe de hele stad uitloopt en allemaal kunstwerken maakt op het grote plein.
Tijdens een bezoekje aan de Peruaanse Starbucks (heerlijke koffie overigens) hebben we zelfs nog een lichte aardbeving meegemaakt! Nx gebeurd, maar wel apart om mee te maken. De dag erna vertrokken naar de Colca Canyon, een twee daagse trekking door de Canyon (verlengde van de Grand Canyon) maar deze is twee keer zo diep. Eerste dag vooral bergaf, zo´n 19 km gelopen. Dat voelen onze knietjes wel! Vroeg naar bed in onze ´kamer´ zonder stroom en met bamboeramen en -daken. De volgende dag vroeg vertrokken om de laatste uurtjes bergop te lopen. Erg mooie omgeving, super om mee te maken. Daarna nog lama´s en alpaca´s in het wild gespot. Die we overigens ook al gegeten hebben, erg lekker stukje vlees!

Onder het mom : Nu we er toch zijn, hebben we onze planning een beetje veranderd! We zijn wat sneller gegaan dan gepland, waardoor we meer tijd in Bolivia kunnen doorbrengen.
Nadat we Arequipa per nachtbus hebben verlaten zijn we gister aangekomen in La Paz en hebben hier onze planning definitief gemaakt. We gaan nog naar de zoutvlaktes (HET hoogtepunt v Bolivia) en we gaan de Jungle nog opzoeken voor drie dagen. Schijnt de gevaarlijkste in Zuid Amerika te zijn, we zullen zien. Wel een strakke planning, maar dat moet te doen zijn. Daarna gaan we terug naar Peru, Cusco, om de Machu Pichu nog te bekijken.

Vandaag hebben we de Death Road gemountainbiked, Zo´n 65 km bergaf over de gevaarlijkste weg ter wereld. Vroeger kwam er ook nog tegenliggend verkeer, gelukkig is dat nu niet meer. Ging behoorlijk hard en erg gaaf om tussen de bergen en auto´s te mountainbiken. De remmen waren noodzakelijk. Weer een super leuke ervaring rijker.

Wat dat betreft zitten we hier goed in Peru en Bolivia, er is zoveel te doen en te zien, dat de tijd eigenlijk te kort is. Het is wel erg koud hier...brrrr! Zitten nu in het hostel met een warm vest, muts op en een heater...In Uyuni, waar de zoutvlaktes zijn kan het wel gaan vriezen. Overdag schijnt gelukkig wel de zon, zo warmen we weer een beetje op! Dit is wel even wennen, maar als we terug zijn in Nederland is er hopelijk weer genoeg zon.

Morgen kunnen we ook nog de wedstrijd Nederland-Duitsland zien in het Holland House hier in La Paz. Gister al gegeten, ze hebben zelfs tomatensoep met balletjes en hutspot! Dat wordt wel gezellig morgen!

Jullie horen van ons!

Groetjes van ons!

• 13 Juni 2012 - 06:03

Sien En Wim:

klinkt erg gaaf en weust allemaol geniet er maar van groetjes mam en pap

• 13 Juni 2012 - 08:22

Sanne:

Hee Maat & Roy!

Wauw wat een leuk verhaal weer... jullie hebben echt weer een top reis!! Geniet er maar van! X

• 13 Juni 2012 - 15:57

Jos En Vera:

hier heb je alleen regenkleding nodig.
    spannend die aardbeving, dus alpaca is lekker vlees ? dan BBQ bij Teun .
    groetjes

• 13 Juni 2012 - 18:03

Ceriel En Ria:

ha, klinkt wel spannend allemaal, weet niet of ik dit allemaal wil weten...!!!!!
    geniet er maar van en kijk goed uit.

groetjes uit maasbree

• 13 Juni 2012 - 18:05

Nettie Gielen:

Hallo Roy en Karen

Ik lees wel dat jullie het goed naar de zin hebben.
    Nog veel plezier en veel leuke ervaringen.

• 13 Juni 2012 - 21:03

Lowie:

Dat klinkt alemaal best wel spannend.
    groetjes

• 14 Juni 2012 - 06:03

Jeroen:

Goed dat jullie het naar je zin hebben. Echt een aanrader om te doen merk ik!! ;)

• 15 Juni 2012 - 18:51

Nicole:

klinkt weer leuk allemaal veel plezier nog

• 16 Juni 2012 - 18:38

Charlotte:

Jeetje wat een toffe verhalen!! En die foto's zijn ook helemaal top!
    Ben erg benieuwd naar de rest van jullie vakantie.
    Geniet ervan!!

• 17 Juni 2012 - 18:14

Annemieke:

Klinkt super! Mijn avontuur gaat morgen beginnen. Geniet er nog van en tot over twee maanden :-D