De eerste dagen in Peru.... - Reisverslag uit Lima, Peru van Karen Joppen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Peru.... - Reisverslag uit Lima, Peru van Karen Joppen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Peru....

Door: Karen & Roy

Blijf op de hoogte en volg Karen

06 Juni 2012 | Peru, Lima

Hoihoi!

Na een goede reis gehad te hebben, zijn we ondertussen al een paar dagen in Peru! Vlucht goed gegaan, behoorlijke chaos op vliegveld Parijs, uiteindelijk het vliegtuig gehaald.

In Lima aangekomen, toch weer even wennen aan de andere cultuur. De eerste dag rondgebracht in Miraflores, de ´veiligste´ wijk in Lima. Prima parkjes en lekker rondgeslenterd. Een prima eerste dag om te acclimatiseren!
Halverwege de nacht (2.45uur) met de bus naar Paracas, waar we vroeg in de ochtend aankwamen en de Ballestas Island (de Gallapagos voor ´de arme´ wordt het ook wel genoemd) bezocht hebben. Erg gaaf om te zien! Veel vogels, zeeleeuwen, pingiuns en zelfs dolfijnen gezien!
Ook zagen we El Candelabro, een grote ´zandtekening´ van een kandelaar. Staat er al sinds 1963 en is 75 meter breed. Oorsprong is onbekend. Het regent maar 20 mm per jaar dus daarom blijft het ook zo goed zichtbaar.
Daarna verder met de bus naar Ica, waar we een wijngaard bezocht hebben. Bleek de grootste van Peru te zijn, hebben we weer mooi meegenomen! Ook lekker wat wijn geproefd, maar Peruaanse wijn is toch niet onze favoriet. Het locale drankje Pisco werd daar ook gemaakt, sterk spul met 40%...
Op naar Huacachina waar het bekende en beruchte sandboarden op het programma stond!
Wat een ervaring! Super te gek! Eerst met een buggy door de woestijn rijden. Daarna met een, soort van, snowboard de duinen af. Als volleerde sandboarders gingen we naar beneden (not, haha). Al vallend zijn we naar beneden gekomen. Uiteindelijk gewoon liggend op het board naar beneden, dat ging hard!! De laatste berg (zo´n 150mtr bijna verticaal naar beneden) met volle snelheid naar beneden, waarbij het sandboard er eerder was dan wijzelf...koprollend en draaiend kwamen we beneden. Gevolg: overal zand! Maar wat een ervaring!!
Snel douchen en lekker een hapje gegeten.
Vandaag staat een rustig dagje op het programma, vanavond vertrekken we met de nachtbus naar Arequipa!

Jullie horen van ons!

Groetjes, Roy en Karen

• 06 Juni 2012 - 16:10

Jos En Vera:

Weust in het kwadraat !
    sandboarden heeft wat weg van de zwarte cross, nietwaar Roy ?

• 06 Juni 2012 - 17:24

Pap En Mam Uit T Roo:

leuk weer om te lezen wat jullie meemaken en allemaal zien,
    we mailen nog wel
    groetjes

• 06 Juni 2012 - 18:00

Ellen:

Ha! Ziet er super uit! Geniet ervan! X Bram en Ellen

• 06 Juni 2012 - 18:02

Nicole:

klinkt goed allemaal veel pleszier!!!
    xx

• 06 Juni 2012 - 20:16

Eefke:

Wauw, klinkt te gek dat sandboarden :)
    Veel plezier! xx

• 07 Juni 2012 - 07:15

Mam En Pap Vercoulen:

det zuut der sjiek oet allemaol hiel veul plezeer op ugge verdere trip
    gr mam

• 07 Juni 2012 - 21:14

Lowie:

Dat is vet wat jullie alemaal mee maken .
    Is die zeeleeuw wat voor in de vijver.
    g.r...lowie

• 10 Juni 2012 - 14:05

Stef:

Hey, De hes kantinedeens vandaag!!!